Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Folkeopplyseren

    Folkeopplyseren

    Folkeopplyseren

    Folkeopplyseren (Anna Sethne og den norske reformpedagogikken)

    Forfatter Fagbokforl.

    På lager - sendes nå

    349,-

    ISBN:

    9788245017021

    Forlag:

    Fagbokforl.

    Trykkeår:

    2016

    Utgitt:

    2016

    Utgave:

    1

    Sider:

    243

    Vekt:

    516 gr

    Alder:

    Voksen

    Folkeopplyseren
    Fagbokforl.
    9788245017021

    Forlagets omtale:

    Anna Sethne (1872-1961) utviklet seg i årene fra 1890 og frem til de siste førkrigsårene til å bli den mest markante reformpedagogisk orienterte skolelederen i Norge. Denne pedagogikken var kjennetegnet av fagintegrering, stor grad av elevmedvirkning og dynamisk samspill mellom praktiskestetiske LES MER fag og teorifagene. Historien om Anna Sethnes bidrag til å fornye norsk skole kan også brukes til å imøtegå lettvinte påstander fra konservativt skolehold om reformpedagogikk som en slags blindgate i norsk skolehistorie. Hennes variant av reformpedagogisk tenkning var i høy grad kunnskapsorientert, men i en organisk variant der hånd og ånd ble knyttet sammen hver eneste skoledag. Willy Aagre er professor i pedagogikk ved Høgskolen i Buskerud og Vestfold. LES MINDRE Forlagets omtale Anna Sethne (1872-1961) utviklet seg i årene fra 1890 og frem til de siste førkrigsårene til å bli den mest markante reformpedagogisk orienterte skolelederen i Norge. Denne pedagogikken var kjennetegnet av fagintegrering, stor grad av elevmedvirkning og dynamisk samspill mellom praktiskestetiske fag og teorifagene. Historien om Anna Sethnes bidrag til å fornye norsk skole kan også brukes til å imøtegå lettvinte påstander fra konservativt skolehold om reformpedagogikk som en slags blindgate i norsk skolehistorie. Hennes variant av reformpedagogisk tenkning var i høy grad kunnskapsorientert, men i en organisk variant der hånd og ånd ble knyttet sammen hver eneste skoledag. Willy Aagre er professor i pedagogikk ved Høgskolen i Buskerud og Vestfold.