Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Forsknings- og utviklingsarbeid i skolen

    Forsknings- og utviklingsarbeid i skolen

    Forsknings- og utviklingsarbeid i skolen

    Forsknings- og utviklingsarbeid i skolen (metodebok for lærere, studenter og forskere)

    Forfatter Universitetsforl.

    (Torill Moen - Forfatter)

    Universitetsforl.

    På lager - sendes nå ( 5 stk. )

    239,- Nå 207,-

    ISBN:

    9788215014340

    Forlag:

    Universitetsforl.

    Trykkeår:

    2011

    Utgitt:

    2009

    Utgave:

    1

    Sider:

    115

    Vekt:

    176 gr

    Alder:

    Voksen

    Forsknings- og utviklingsarbeid i skolen
    Universitetsforl.
    9788215014340

    Haugenboks omtale:

    I et forskende partnerskap bestående av lærere og forskere kan lærere utvikle ny innsikt i egen undervisning. Boka tar opp etiske utfordringer som kan oppstå i et slikt utviklingsfellesskap, hvilken kunnskap som blir produsert, og hvilken betydning denne kunnskapen har. Forfatterne presenterer også LES MER sin egenutviklede FoU-modell som viser de ulike prosessene og nivåene i et FoU-arbeid. Har register og litteraturliste. LES MINDRE Haugenboks omtale I et forskende partnerskap bestående av lærere og forskere kan lærere utvikle ny innsikt i egen undervisning. Boka tar opp etiske utfordringer som kan oppstå i et slikt utviklingsfellesskap, hvilken kunnskap som blir produsert, og hvilken betydning denne kunnskapen har. Forfatterne presenterer også sin egenutviklede FoU-modell som viser de ulike prosessene og nivåene i et FoU-arbeid. Har register og litteraturliste.

    Forlagets omtale:

    FoU-arbeid i skolen innebærer blant annet at lærere skal utvikle et forskende blikk på egen undervisning for å kunne endre og utvikle undervisningen i ønsket retning. Dette er en lettlest, oversiktlig og informativ metodebok. Lærere i skolen kan utføre et forsknings- og utviklingsarbeid LES MER (FoU-arbeid) på egenhånd eller i samarbeid med forskere. I et forskende partnerskap bestående kan de ulike partene lære om hverandres praksis. Forskere har gjennom dette samarbeidet muligheter til å utvikle en større forståelse for praksis innenfor et gitt tema, og lærerne kan bli bedre kjent med systematiske måter å innhente informasjon på, slik at de kan utvikle en forståelse som kan danne utgangspunkt for ny planlegging og gjennomføring av undervisning. Boka handler om hvilke etiske perspektiver som gjør seg gjeldende i et slikt utviklingsfellesskap, hvilken kunnskap som blir produsert, og hvilken betydning denne kunnskapen har. Forfatterne presenterer sin egenutviklede FoU-modell som på en tilgjengelig måte presenterer de ulike prosessene i stadier og nivåer i et FoU-arbeid. Boka er rettet mot masterstudenter og ph.d-stipendiater som med utgangspunkt i kvalitativ metode vil gjennomføre FoU-arbeid knyttet til skolen, og mot lærerstudenter og praktiserende lærere. Forskere og veiledere ved høgskoler og universiteter vil også ha nytte av boken i sitt undervisnings- og forskningsarbeid. "... en kreativ, strukturert og faglig god bok ... Boken bør bli litteratur innenfor den nye lærerutdanningen og andre utdanninger hvor læring og utvikling i skolen er viktige tema." Halvor Bjørnsud, professor ved Avd. for lærerutdanning, Høgskolen i Vestfold LES MINDRE Forlagets omtale FoU-arbeid i skolen innebærer blant annet at lærere skal utvikle et forskende blikk på egen undervisning for å kunne endre og utvikle undervisningen i ønsket retning. Dette er en lettlest, oversiktlig og informativ metodebok. Lærere i skolen kan utføre et forsknings- og utviklingsarbeid (FoU-arbeid) på egenhånd eller i samarbeid med forskere. I et forskende partnerskap bestående kan de ulike partene lære om hverandres praksis. Forskere har gjennom dette samarbeidet muligheter til å utvikle en større forståelse for praksis innenfor et gitt tema, og lærerne kan bli bedre kjent med systematiske måter å innhente informasjon på, slik at de kan utvikle en forståelse som kan danne utgangspunkt for ny planlegging og gjennomføring av undervisning. Boka handler om hvilke etiske perspektiver som gjør seg gjeldende i et slikt utviklingsfellesskap, hvilken kunnskap som blir produsert, og hvilken betydning denne kunnskapen har. Forfatterne presenterer sin egenutviklede FoU-modell som på en tilgjengelig måte presenterer de ulike prosessene i stadier og nivåer i et FoU-arbeid. Boka er rettet mot masterstudenter og ph.d-stipendiater som med utgangspunkt i kvalitativ metode vil gjennomføre FoU-arbeid knyttet til skolen, og mot lærerstudenter og praktiserende lærere. Forskere og veiledere ved høgskoler og universiteter vil også ha nytte av boken i sitt undervisnings- og forskningsarbeid. "... en kreativ, strukturert og faglig god bok ... Boken bør bli litteratur innenfor den nye lærerutdanningen og andre utdanninger hvor læring og utvikling i skolen er viktige tema." Halvor Bjørnsud, professor ved Avd. for lærerutdanning, Høgskolen i Vestfold