Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Fortsatt en vei å gå

    Fortsatt en vei å gå

    Fortsatt en vei å gå

    Fortsatt en vei å gå (norske elevers kompetanse i matematikk, naturfag og lesing i PISA 2012)

    På lager - sendes nå ( 2 stk. )

    409,- Nå 354,-

    ISBN:

    9788215023236

    Forlag:

    Universitetsforl.

    Trykkeår:

    2013

    Utgitt:

    2013

    Utgave:

    1

    Sider:

    324

    Vekt:

    613 gr

    Alder:

    Voksen

    Fortsatt en vei å gå
    Universitetsforl.
    9788215023236

    Forlagets omtale:

    PISA 2012 viser tilbakegang i matematikk og realfag, fortsatt store kjønnsforskjeller i lesing og bedre læringsmiljø i klasserommene. Les om hovedfunn, resultater, endringer og prestasjoner i nordisk perspektiv, elevers holdninger og motivasjon i boka "Fortsatt en vei å gå". I PISA-undersøkelsen LES MER blir norske 15-åringer sammenlignet med jevnaldrende elever i andre OECD-land innenfor lesing, matematikk og naturfag. I PISA 2012 er matematikk igjen hovedområde. Resultatene viser en svak tilbakegang i matematikk og at norske elever presterer omtrent som gjennomsnittet i OECD. Boka reiser flere sentrale spørsmål: - Hvor godt forbereder skolen elevene til å møte utfordringer i morgendagens samfunn? - Hvilke faktorer fremmer god læring? - i hvilken grad virker hjemmebakgrunn og skolens ressurser inn på elevenes prestasjoner? - Har norske elever gode holdninger til og interesse for matematikk? LES MINDRE Forlagets omtale PISA 2012 viser tilbakegang i matematikk og realfag, fortsatt store kjønnsforskjeller i lesing og bedre læringsmiljø i klasserommene. Les om hovedfunn, resultater, endringer og prestasjoner i nordisk perspektiv, elevers holdninger og motivasjon i boka "Fortsatt en vei å gå". I PISA-undersøkelsen blir norske 15-åringer sammenlignet med jevnaldrende elever i andre OECD-land innenfor lesing, matematikk og naturfag. I PISA 2012 er matematikk igjen hovedområde. Resultatene viser en svak tilbakegang i matematikk og at norske elever presterer omtrent som gjennomsnittet i OECD. Boka reiser flere sentrale spørsmål: - Hvor godt forbereder skolen elevene til å møte utfordringer i morgendagens samfunn? - Hvilke faktorer fremmer god læring? - i hvilken grad virker hjemmebakgrunn og skolens ressurser inn på elevenes prestasjoner? - Har norske elever gode holdninger til og interesse for matematikk?