Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Fra Fadervår til Facebook

    Fra Fadervår til Facebook

    Fra Fadervår til Facebook

    Fra Fadervår til Facebook (skolens lese- og skriveopplæring i et historisk perspektiv)

    Forfatter Fagbokforl.

    På lager - sendes nå ( 3 stk. )

    329,- Nå 285,-

    ISBN:

    9788245009606

    Forlag:

    Fagbokforl.

    Trykkeår:

    2010

    Utgitt:

    2010

    Utgave:

    1

    Sider:

    176

    Vekt:

    360 gr

    Alder:

    Voksen

    Serie:

    LNUs skriftserie (nr. 182)

    Fra Fadervår til Facebook
    Fagbokforl.
    9788245009606

    Forlagets omtale:

    De grunnleggende ferdighetene lesing og skriving er kommet inn i læreplanene i alle fag. Disse ferdighetene har hatt en sentral plass i opplæringen helt siden allmueskolen ble innført i 1739, men kunnskap om lese- og skriveopplæringens historie i skolen er lite oppdatert og lite synlig, både LES MER innenfor norskfaget og i skolehistorien mer generelt. Boken gir en historisk fremstilling av skolens lese- og skriveopplæring og relaterer debatt om leseopplæringsmetodikk, skrivepedagogikk og tekstvurdering til dagens utfordringer for utvikling av lese- og skrivekompetanse. Boken er skrevet for lærere, lærerstudenter, læremiddelutviklere og fagfolk som arbeider med lese- og skriveopplæring, skolehistorie, pedagogikk og norskdidaktikk. LES MINDRE Forlagets omtale De grunnleggende ferdighetene lesing og skriving er kommet inn i læreplanene i alle fag. Disse ferdighetene har hatt en sentral plass i opplæringen helt siden allmueskolen ble innført i 1739, men kunnskap om lese- og skriveopplæringens historie i skolen er lite oppdatert og lite synlig, både innenfor norskfaget og i skolehistorien mer generelt. Boken gir en historisk fremstilling av skolens lese- og skriveopplæring og relaterer debatt om leseopplæringsmetodikk, skrivepedagogikk og tekstvurdering til dagens utfordringer for utvikling av lese- og skrivekompetanse. Boken er skrevet for lærere, lærerstudenter, læremiddelutviklere og fagfolk som arbeider med lese- og skriveopplæring, skolehistorie, pedagogikk og norskdidaktikk.