Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Førskolepedagogikk Fra barns synsvinkel

    Fra barns synsvinkel

    Fra barns synsvinkel

    Fra barns synsvinkel (intervju med barn - metodiske og etiske refleksjoner)

    Forfatter Cappelen akademisk

    (Nina Winger - Forfatter)

    Cappelen akademisk

    På lager - sendes nå ( 1 stk. )

    329,- Nå 285,-

    ISBN:

    9788202218546

    Forlag:

    Cappelen akademisk

    Trykkeår:

    2011

    Utgitt:

    2003

    Utgave:

    1

    Sider:

    156

    Vekt:

    230 gr

    Alder:

    Voksen

    Fra barns synsvinkel
    Cappelen akademisk
    9788202218546

    Forlagets omtale:

    Barn er blitt viktige informanter i spørsmål som angår deres hverdag og dette reiser en rekke metodiske og etiske problemstillinger. Forfatterne av denne boka fokuserer på intervju med barn som en tilnærmingsmåte for å synliggjøre barns perspektiver og synspunkter. Intervju med barn krever LES MER kunnskap, refleksjon og kompetanse hos intervjueren. Formålet med boka er å kvalifisere voksne som søker barneperspektivet i pedagogiske kontekster. Å søke kunnskap fra barns ståsted vil blant annet si at barn blir sett og hørt, noe som også er viktig for barns identitetsdannelse. Voksne må med andre ord få adgang til barnets verden. Intervju med barn krever at man tenker gjennom ulike ideologiske og etiske spørsmål, planlegger grundig og har evne og vilje til å ivareta barnet i alle faser av arbeidet. Boka passer for førskolelærere, forskere og studenter i førskolelærerutdanningen. LES MINDRE Forlagets omtale Barn er blitt viktige informanter i spørsmål som angår deres hverdag og dette reiser en rekke metodiske og etiske problemstillinger. Forfatterne av denne boka fokuserer på intervju med barn som en tilnærmingsmåte for å synliggjøre barns perspektiver og synspunkter. Intervju med barn krever kunnskap, refleksjon og kompetanse hos intervjueren. Formålet med boka er å kvalifisere voksne som søker barneperspektivet i pedagogiske kontekster. Å søke kunnskap fra barns ståsted vil blant annet si at barn blir sett og hørt, noe som også er viktig for barns identitetsdannelse. Voksne må med andre ord få adgang til barnets verden. Intervju med barn krever at man tenker gjennom ulike ideologiske og etiske spørsmål, planlegger grundig og har evne og vilje til å ivareta barnet i alle faser av arbeidet. Boka passer for førskolelærere, forskere og studenter i førskolelærerutdanningen.