Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Spesialpedagogikk Fra "skoletaper" til vinner

    Fra "skoletaper" til vinner

    Fra "skoletaper"  til vinner

    Fra "skoletaper" til vinner (en studie av tidligere "skoletapere" som har lykkes med læring i voksen alder)

    Forfatter Aldring og helse

    Levering 2-12 dager

    200,- Nå 173,-

    ISBN:

    9788280610522

    Forlag:

    Aldring og helse

    Trykkeår:

    2005

    Utgitt:

    2005

    Utgave:

    1

    Sider:

    144

    Alder:

    Voksen

    Fra "skoletaper" til vinner
    Aldring og helse
    9788280610522

    Haugenboks omtale:

    Boka viser nødvendigheten av at undervisninga blir tilpasset den enkeltes forutsetninger, og læringsmiljøet og lærerens forhold til den enkelte tillegges stor betydning. Den viser også hvilke muligheter det er for livslang læring. Boka er basert på forfatterens masteroppgave i spesialpedagogikk. Haugenboks omtale Boka viser nødvendigheten av at undervisninga blir tilpasset den enkeltes forutsetninger, og læringsmiljøet og lærerens forhold til den enkelte tillegges stor betydning. Den viser også hvilke muligheter det er for livslang læring. Boka er basert på forfatterens masteroppgave i spesialpedagogikk.

    Forlagets omtale:

    Fra "skoletaper" til vinner. En studie av tidligere "skoletapere" som har lykkes med læring i voksen alder. Venke Helene Thorsen Utgangspunktet for boken er en studie basert på kvalitative intervjuer med 14 voksne elever som har opplevd å være tapere i skolen. Mange hadde opplevelse av LES MER nederlag og ble ikke møtt der de var i læringsprosessen. I voksen alder fikk de tilpasset voksenopplæring og opplevde å lære. Boken viser nødvendigheten av at undervisningen blir tilpasset den enkeltes forutsetninger. Læringsmiljøet og lærerens forhold til den enkelte, og skolens forventning eller mangel på forventning om læring, tillegges stor betydning. Boken gir innsikt til yrkesgruper i skolen om forhold som letter læring og motivasjon. Personer som selv har opplevd problemer med skolegangen vil kunne bli inspirert til videre læring i voksen alder, og alle som har ansvar for opplæring vil kunne hente kunnskap om hva som hemmer og fremmer læring. LES MINDRE Forlagets omtale Fra "skoletaper" til vinner. En studie av tidligere "skoletapere" som har lykkes med læring i voksen alder. Venke Helene Thorsen Utgangspunktet for boken er en studie basert på kvalitative intervjuer med 14 voksne elever som har opplevd å være tapere i skolen. Mange hadde opplevelse av nederlag og ble ikke møtt der de var i læringsprosessen. I voksen alder fikk de tilpasset voksenopplæring og opplevde å lære. Boken viser nødvendigheten av at undervisningen blir tilpasset den enkeltes forutsetninger. Læringsmiljøet og lærerens forhold til den enkelte, og skolens forventning eller mangel på forventning om læring, tillegges stor betydning. Boken gir innsikt til yrkesgruper i skolen om forhold som letter læring og motivasjon. Personer som selv har opplevd problemer med skolegangen vil kunne bli inspirert til videre læring i voksen alder, og alle som har ansvar for opplæring vil kunne hente kunnskap om hva som hemmer og fremmer læring.