Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Framgang, men langt fram

    Framgang, men langt fram

    Framgang, men langt fram

    Framgang, men langt fram (norske elevers prestasjoner i matematikk og naturfag i TIMSS 2011)

    Forfatter Akademika

    (Torgeir Onstad - Forfatter)

    Akademika

    (Trude Nilsen - Forfatter)

    Akademika

    (Arne Hole - Forfatter)

    Akademika

    (Helmer Aslaksen - Forfatter)

    Akademika

    (Inger Christin Borge - Forfatter)

    Akademika

    Levering 2-6 dager

    229,-

    ISBN:

    9788232101870

    Forlag:

    Akademika

    Trykkeår:

    2012

    Utgitt:

    2012

    Utgave:

    1

    Sider:

    138

    Vekt:

    254 gr

    Alder:

    Voksen

    Framgang, men langt fram
    Akademika
    9788232101870

    Forlagets omtale:

    TIMSS (Trends in International Mathematics and Science Study) er en internasjonal undersøkelse som måler kunnskaper og ferdigheter i matematikk og naturfag hos elever på 4. og 8. trinn. Norske elever hadde en markant nedgang i faglige prestasjoner fra 1995 til 2003. Etter 2003 har detvært en LES MER bedring i prestasjonene for norske elever i begge fag og på begge trinn. Samtidig framstår noen områder, som algebra i matematikk og fysikk i naturfag, som områder hvor norske elever presterer svakt. Denne rapporten legger vekt på å diskutere de norske resultatene både i et nordisk perspektiv og i et mer internasjonalt perspektiv. I denne rapporten står betydningen av skolenes læringsmiljø for elevenes prestasjoner i sentrum. Forfatterne er alle ansatt ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning på Universitetet i Oslo. LES MINDRE Forlagets omtale TIMSS (Trends in International Mathematics and Science Study) er en internasjonal undersøkelse som måler kunnskaper og ferdigheter i matematikk og naturfag hos elever på 4. og 8. trinn. Norske elever hadde en markant nedgang i faglige prestasjoner fra 1995 til 2003. Etter 2003 har detvært en bedring i prestasjonene for norske elever i begge fag og på begge trinn. Samtidig framstår noen områder, som algebra i matematikk og fysikk i naturfag, som områder hvor norske elever presterer svakt. Denne rapporten legger vekt på å diskutere de norske resultatene både i et nordisk perspektiv og i et mer internasjonalt perspektiv. I denne rapporten står betydningen av skolenes læringsmiljø for elevenes prestasjoner i sentrum. Forfatterne er alle ansatt ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning på Universitetet i Oslo.