Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Førskolepedagogikk Glassfugler i skyene

    Glassfugler i skyene

    Glassfugler i skyene

    Glassfugler i skyene (temaarbeid sett fra praktikerens perspektiv)

    Forfatter Universitetsforl.

    På lager - sendes nå ( 3 stk. )

    249,- Nå 215,-

    ISBN:

    9788251839723

    Forlag:

    Universitetsforl.

    Trykkeår:

    2012

    Utgitt:

    2000

    Utgave:

    1

    Sider:

    202

    Vekt:

    358 gr

    Alder:

    Voksen

    Glassfugler i skyene
    Universitetsforl.
    9788251839723

    Forlagets omtale:

    I Glassfugler i skyene følger vi et engasjerende og utfordrende endringsarbeid i en vanlig svensk barnehage. Med en praktikers perspektiv konkretiserer forfatteren begrepet "den reflekterende praktiker" og formidler sin forståelse av temaarbeid som pedagogisk fenomen. Både gleder og vansker i det LES MER praktiske dokumentasjonsarbeidet deles generøst med leseren. Gjennom å fortelle fra daglig praksis i barnehagen viser forfatteren det verdifulle i at pedagoger bruker tid til å reflektere rundt egen virksomhet. Birgitta Kennedys beretning om sin kontinuerlige utviklingsprosess mot en mer spørrende, aktivt lyttende pedagogrolle er oppmuntrende lesning. Boken gir levende bilder av hvordan pedagogen kan åpne for nye muligheter og et nytt pedagogisk rom. Den gir mot og kraft til andre som vil prøve å gå nye veier. Med denne boken får norske pedagoger i barnehage og småskole tilgang til noe av det spennende utviklingsarbeidet som finnes i miljøet rundt Reggio Emilia Institutet i Sverige. Reggio-inspirasjonens styrke er at den viser hva det vil si i praksis å synliggjøre det kompetente, kreative og utforskende barnet. For å belyse temaarbeidets plass i norsk skole og barnehage, har Monika Röthle skrevet et nytt innledningskapittel som belyser temaarbeid i norsk og nordisk skole- og barnehagetradisjon. Både studenter, førskolelærere og småskolelærere vil kunne hente inspirasjon til sitt eget arbeid i denne fortellingen fra praksis. LES MINDRE Forlagets omtale I Glassfugler i skyene følger vi et engasjerende og utfordrende endringsarbeid i en vanlig svensk barnehage. Med en praktikers perspektiv konkretiserer forfatteren begrepet "den reflekterende praktiker" og formidler sin forståelse av temaarbeid som pedagogisk fenomen. Både gleder og vansker i det praktiske dokumentasjonsarbeidet deles generøst med leseren. Gjennom å fortelle fra daglig praksis i barnehagen viser forfatteren det verdifulle i at pedagoger bruker tid til å reflektere rundt egen virksomhet. Birgitta Kennedys beretning om sin kontinuerlige utviklingsprosess mot en mer spørrende, aktivt lyttende pedagogrolle er oppmuntrende lesning. Boken gir levende bilder av hvordan pedagogen kan åpne for nye muligheter og et nytt pedagogisk rom. Den gir mot og kraft til andre som vil prøve å gå nye veier. Med denne boken får norske pedagoger i barnehage og småskole tilgang til noe av det spennende utviklingsarbeidet som finnes i miljøet rundt Reggio Emilia Institutet i Sverige. Reggio-inspirasjonens styrke er at den viser hva det vil si i praksis å synliggjøre det kompetente, kreative og utforskende barnet. For å belyse temaarbeidets plass i norsk skole og barnehage, har Monika Röthle skrevet et nytt innledningskapittel som belyser temaarbeid i norsk og nordisk skole- og barnehagetradisjon. Både studenter, førskolelærere og småskolelærere vil kunne hente inspirasjon til sitt eget arbeid i denne fortellingen fra praksis.