Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Grunnleggende ferdigheter i alle fag

    Grunnleggende ferdigheter i alle fag

    Grunnleggende ferdigheter i alle fag

    Grunnleggende ferdigheter i alle fag

    På lager - sendes nå ( 2 stk. )

    399,- Nå 345,-

    ISBN:

    9788215013886

    Forlag:

    Universitetsforl.

    Trykkeår:

    2015

    Utgitt:

    2009

    Utgave:

    1

    Sider:

    279

    Vekt:

    565 gr

    Alder:

    Voksen

    Språk:

    Bokmål, Nynorsk og Engelsk

    Grunnleggende ferdigheter i alle fag
    Universitetsforl.
    9788215013886

    Haugenboks omtale:

    Bokens bidragsytere tar utgangspunkt i de fem grunnleggende ferdighetene slik begrepet er brukt i kunnskapsløftet. Her har fagfolk fra alle skolefagene, samt drama og filosofi, skrevet om hvordan arbeidet med å utvikle disse ferdighetene hos elevene kan legges opp. Boken kan brukes i de fleste fag i LES MER lærerutdanningen, og egner seg også for praktiserende lærere. Har litteraturliste. LES MINDRE Haugenboks omtale Bokens bidragsytere tar utgangspunkt i de fem grunnleggende ferdighetene slik begrepet er brukt i kunnskapsløftet. Her har fagfolk fra alle skolefagene, samt drama og filosofi, skrevet om hvordan arbeidet med å utvikle disse ferdighetene hos elevene kan legges opp. Boken kan brukes i de fleste fag i lærerutdanningen, og egner seg også for praktiserende lærere. Har litteraturliste.

    Forlagets omtale:

    I denne boka har fagfolk fra alle skolefagene, med utgangspunkt i forskning og erfaring, skrevet om hvordan arbeidet med å utvikle de fem grunnleggende ferdighetene hos elevene kan legges opp. Grunnleggende ferdigheter som begrep kom inn i skolen med Læreplaner for Kunnskapsløftet (LK06). Begrepet LES MER kan virke uklart, siden vi tradisjonelt har tenkt på den første lese-, skrive- og regneopplæringen når vi har snakket om det grunnleggende i opplæringen. Kunnskapsløftet bruker begrepet om ferdigheter som er grunnleggende for læring og utvikling i alle fag og på alle nivåer i det 13-årige skoleløpet. De grunnleggende ferdighetene muntlig bruk av språket, skriving, lesing, regning og bruk av digitale verktøy er skrevet inn i alle fagplanene og nedfelt i kompetansemålene. Gode grunnleggende ferdigheter i alle fag er avgjørende for at en skal klare seg godt i skole-, arbeids- og samfunnsliv. Innenfor alle fag og områder er det spesielle arbeidsmåter og begreper, ord og sjangrer, også kalt diskurser, som en må forstå og mestre for å kunne lære innenfor fagområdene. Lærere med god faglig kompetanse er de som best kan undervise elevene i fagenes arbeidsmåter og diskurser. Boka er således skrevet for studier i de fleste fag i lærerutdanningen, både grunn- og videreutdanning. Praktiserende lærere vil også finne mye nyttig stoff i boka. LES MINDRE Forlagets omtale I denne boka har fagfolk fra alle skolefagene, med utgangspunkt i forskning og erfaring, skrevet om hvordan arbeidet med å utvikle de fem grunnleggende ferdighetene hos elevene kan legges opp. Grunnleggende ferdigheter som begrep kom inn i skolen med Læreplaner for Kunnskapsløftet (LK06). Begrepet kan virke uklart, siden vi tradisjonelt har tenkt på den første lese-, skrive- og regneopplæringen når vi har snakket om det grunnleggende i opplæringen. Kunnskapsløftet bruker begrepet om ferdigheter som er grunnleggende for læring og utvikling i alle fag og på alle nivåer i det 13-årige skoleløpet. De grunnleggende ferdighetene muntlig bruk av språket, skriving, lesing, regning og bruk av digitale verktøy er skrevet inn i alle fagplanene og nedfelt i kompetansemålene. Gode grunnleggende ferdigheter i alle fag er avgjørende for at en skal klare seg godt i skole-, arbeids- og samfunnsliv. Innenfor alle fag og områder er det spesielle arbeidsmåter og begreper, ord og sjangrer, også kalt diskurser, som en må forstå og mestre for å kunne lære innenfor fagområdene. Lærere med god faglig kompetanse er de som best kan undervise elevene i fagenes arbeidsmåter og diskurser. Boka er således skrevet for studier i de fleste fag i lærerutdanningen, både grunn- og videreutdanning. Praktiserende lærere vil også finne mye nyttig stoff i boka.

    Emner: Pedagogikk