Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Grunnskolelærerutdanning gjennom pedagogisk entreprenørskap

    Grunnskolelærerutdanning gjennom pedagogisk entreprenørskap

    Grunnskolelærerutdanning gjennom pedagogisk entreprenørskap

    Grunnskolelærerutdanning gjennom pedagogisk entreprenørskap

    På lager - sendes nå ( 3 stk. )

    279,- Nå 241,-

    ISBN:

    9788202481988

    Forlag:

    Cappelen Damm akademisk

    Trykkeår:

    2015

    Utgitt:

    2015

    Utgave:

    1

    Sider:

    221

    Vekt:

    430 gr

    Alder:

    Voksen

    Språk:

    Bokmål og Nynorsk

    Grunnskolelærerutdanning gjennom pedagogisk entreprenørskap
    Cappelen Damm akademisk
    9788202481988

    Forlagets omtale:

    Denne boka handler om pedagogisk entreprenørskap som læringsstrategi i et flerfaglig perspektiv, og om hvordan læreren kan vektlegge dette. Målet er å bidra til forståelse og kunnskap om hvordan pedagogisk entreprenørskap kan bli en del av skolens fag. Boka er skrevet i en LES MER grunnskolelærerutdanningskontekst, siden pedagogisk entreprenørskap byr på faglig tilnærming som både studenter, lærerutdannere og nye og erfarne lærere bør kjenne til. Boka er organisert i to deler. Den første delen gir et bredt bakteppe for entreprenørskap som pedagogisk fenomen og læringsstrategi. Den andre delen representerer det fagdidaktiske perspektivet med eksempler fra skolefagene norsk, matematikk, samfunnsfag, kroppsøving og kunst- og håndverksfag. Her beskriver faglærere hvordan de forstår pedagogisk entreprenørskap fra fagets ståsted, og hvordan de tar i bruk entreprenørielle arbeidsformer på sitt fagområde. LES MINDRE Forlagets omtale Denne boka handler om pedagogisk entreprenørskap som læringsstrategi i et flerfaglig perspektiv, og om hvordan læreren kan vektlegge dette. Målet er å bidra til forståelse og kunnskap om hvordan pedagogisk entreprenørskap kan bli en del av skolens fag. Boka er skrevet i en grunnskolelærerutdanningskontekst, siden pedagogisk entreprenørskap byr på faglig tilnærming som både studenter, lærerutdannere og nye og erfarne lærere bør kjenne til. Boka er organisert i to deler. Den første delen gir et bredt bakteppe for entreprenørskap som pedagogisk fenomen og læringsstrategi. Den andre delen representerer det fagdidaktiske perspektivet med eksempler fra skolefagene norsk, matematikk, samfunnsfag, kroppsøving og kunst- og håndverksfag. Her beskriver faglærere hvordan de forstår pedagogisk entreprenørskap fra fagets ståsted, og hvordan de tar i bruk entreprenørielle arbeidsformer på sitt fagområde.

    Emner: Pedagogikk