Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Psykologi Håndbok i kognitiv atferdsterapi i behandling med barn og unge

    Håndbok i kognitiv atferdsterapi i behandling med barn og unge

    Håndbok i kognitiv atferdsterapi i behandling med barn og unge

    Håndbok i kognitiv atferdsterapi i behandling med barn og unge

    På lager - sendes nå ( 4 stk. )

    539,- Nå 466,-

    ISBN:

    9788205421547

    Forlag:

    Gyldendal akademisk

    Trykkeår:

    2014

    Utgitt:

    2012

    Utgave:

    1

    Sider:

    367

    Vekt:

    838 gr

    Alder:

    Voksen

    Håndbok i kognitiv atferdsterapi i behandling med barn og unge
    Gyldendal akademisk
    9788205421547

    Haugenboks omtale:

    Boken gir en innføring i hvordan kognitiv atferdsterapi kan brukes i møte med barn og ungdom som plages av ulike psykiske vansker. Detaljerte kasuseksempler viser hvordan ulike teknikker blir oversatt fra teori til praksis. Boken synliggjør hvordan kognitiv atferdsterapi tilpasses barns alder og utv LES MER iklingsnivå. Den har også diagnosespesifikke kapitler om ulike angstlidelser, depresjon, posttraumatisk stress-forstyrrelse, selvskading, rus og atferdsforstyrrelser. Med stikkordregister. LES MINDRE Haugenboks omtale Boken gir en innføring i hvordan kognitiv atferdsterapi kan brukes i møte med barn og ungdom som plages av ulike psykiske vansker. Detaljerte kasuseksempler viser hvordan ulike teknikker blir oversatt fra teori til praksis. Boken synliggjør hvordan kognitiv atferdsterapi tilpasses barns alder og utviklingsnivå. Den har også diagnosespesifikke kapitler om ulike angstlidelser, depresjon, posttraumatisk stress-forstyrrelse, selvskading, rus og atferdsforstyrrelser. Med stikkordregister.

    Forlagets omtale:

    I denne boken gir ledende norske kognitive atferdsterapeuter en innføring i hvordan man kan bruke kognitiv atferdsterapi (KAT) i møte med de aller yngste klientene og ungdom som plages av ulike psykiske vansker. Tankene våre har stor kraft. Negative tanker er destruktive og fører ofte til grubling LES MER og bekymring. De fleste barn og ungdommer kan forstå at hvordan de tenker om en hendelse, påvirker hvordan de føler og reagerer på situasjonen. De kan også lære hvordan både negative tanker og negativ atferd, som for eksempel unngåelse, isolasjon og selvdestruktive handlinger, er knyttet til psykiske vansker. Boken er klinisk nær og til nytte i arbeidshverdagen, der detaljerte kasuseksempler viser hvordan ulike kognitive og atferdsmessige metoder og teknikker blir oversatt fra teori til klinisk praksis. Her synliggjøres hvordan KAT tilpasses barnas alder og varierende nivå av sosial, språklig og kognitiv utvikling, som er nødvendig for å få et godt resultat. I tillegg til en generell innføring i KAT som metode finner leseren diagnosespesifikke kapitler om blant annet ulike angstlidelser, depresjon, posttraumatisk stress-forstyrrelse, selvskading, rus og atferdsforstyrrelser. Redaktørene, Kristin Martinsen og Roger Hagen, har fått med seg en rekke spesialister på de aktuelle fagfeltene. LES MINDRE Forlagets omtale I denne boken gir ledende norske kognitive atferdsterapeuter en innføring i hvordan man kan bruke kognitiv atferdsterapi (KAT) i møte med de aller yngste klientene og ungdom som plages av ulike psykiske vansker. Tankene våre har stor kraft. Negative tanker er destruktive og fører ofte til grubling og bekymring. De fleste barn og ungdommer kan forstå at hvordan de tenker om en hendelse, påvirker hvordan de føler og reagerer på situasjonen. De kan også lære hvordan både negative tanker og negativ atferd, som for eksempel unngåelse, isolasjon og selvdestruktive handlinger, er knyttet til psykiske vansker. Boken er klinisk nær og til nytte i arbeidshverdagen, der detaljerte kasuseksempler viser hvordan ulike kognitive og atferdsmessige metoder og teknikker blir oversatt fra teori til klinisk praksis. Her synliggjøres hvordan KAT tilpasses barnas alder og varierende nivå av sosial, språklig og kognitiv utvikling, som er nødvendig for å få et godt resultat. I tillegg til en generell innføring i KAT som metode finner leseren diagnosespesifikke kapitler om blant annet ulike angstlidelser, depresjon, posttraumatisk stress-forstyrrelse, selvskading, rus og atferdsforstyrrelser. Redaktørene, Kristin Martinsen og Roger Hagen, har fått med seg en rekke spesialister på de aktuelle fagfeltene.