Ny kunde? Registrer deg her!

Hvorfor registrere deg?

  • Raskere utsjekk
  • Se logg over tidligere kjøp
  • Motta gode tilbud og anbefalinger
Registrer deg her
Velg kundetype:
E-post:

Haugenbok.no Fagbøker Historie, praksis, teori og politikk

Historie, praksis, teori og politikk

Historie, praksis, teori og politikk

Historie, praksis, teori og politikk (om kunnskapsgrunnlaget for voksnes læring)

Forfatter Tapir akademisk forl.

Levering 2-6 dager

359,- Nå 307,-

ISBN:

9788251927161

Forlag:

Tapir akademisk forl.

Trykkeår:

2011

Utgitt:

2011

Utgave:

1

Sider:

259

Vekt:

494 gr

Alder:

Voksen

Historie, praksis, teori og politikk
Tapir akademisk forl.
9788251927161

Forlagets omtale:

Denne boken dekker tre hovedtemaer innenfor voksnes læring. Del 1 handler om hvordan praksisfeltet har vokst fram gjennom 200 år, og boken følger feltet fram til selve profesjonaliseringen av voksnes læring. Del 2 dreier seg om det teoretiske kunnskapsgrunnlaget og filosofiske fundamentet for LES MER feltet og belyser vitenskapeliggjøringen av voksnes læring. Del 3 tar opp utdanningspolitikken og viser hvordan voksnes læring ble innlemmet i strategiene for samfunnets kunnskaps- og kompetanseutvikling. Dette handler om institusjonaliseringen av voksnes læring. Alle delene setter utviklingen av voksnes læring inn i et internasjonalt perspektiv. Til sammen presenterer de mange kapitlene i boken sentrale elementer i kunnskapsgrunnlaget for voksnes læring. Sigvart Tøsse er dr.philos., forsker og siden 2008 leder for Institutt for voksnes læring og rådgivningsvitenskap, NTNU. I denne boken presenterer han resultatene fra mange års forskning og undervisning innenfor folkeopplysning og voksnes læring LES MINDRE Forlagets omtale Denne boken dekker tre hovedtemaer innenfor voksnes læring. Del 1 handler om hvordan praksisfeltet har vokst fram gjennom 200 år, og boken følger feltet fram til selve profesjonaliseringen av voksnes læring. Del 2 dreier seg om det teoretiske kunnskapsgrunnlaget og filosofiske fundamentet for feltet og belyser vitenskapeliggjøringen av voksnes læring. Del 3 tar opp utdanningspolitikken og viser hvordan voksnes læring ble innlemmet i strategiene for samfunnets kunnskaps- og kompetanseutvikling. Dette handler om institusjonaliseringen av voksnes læring. Alle delene setter utviklingen av voksnes læring inn i et internasjonalt perspektiv. Til sammen presenterer de mange kapitlene i boken sentrale elementer i kunnskapsgrunnlaget for voksnes læring. Sigvart Tøsse er dr.philos., forsker og siden 2008 leder for Institutt for voksnes læring og rådgivningsvitenskap, NTNU. I denne boken presenterer han resultatene fra mange års forskning og undervisning innenfor folkeopplysning og voksnes læring

Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.