Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Historie, praksis, teori og politikk

    Historie, praksis, teori og politikk

    Historie, praksis, teori og politikk

    Historie, praksis, teori og politikk (om kunnskapsgrunnlaget for voksnes læring)

    Forfatter Tapir akademisk forl.

    Levering 2-6 dager

    349,-

    ISBN:

    9788251927161

    Forlag:

    Tapir akademisk forl.

    Trykkeår:

    2011

    Utgitt:

    2011

    Utgave:

    1

    Sider:

    259

    Vekt:

    494 gr

    Alder:

    Voksen

    Historie, praksis, teori og politikk
    Tapir akademisk forl.
    9788251927161

    Forlagets omtale:

    Denne boken dekker tre hovedtemaer innenfor voksnes læring. Del 1 handler om hvordan praksisfeltet har vokst fram gjennom 200 år, og boken følger feltet fram til selve profesjonaliseringen av voksnes læring. Del 2 dreier seg om det teoretiske kunnskapsgrunnlaget og filosofiske fundamentet for LES MER feltet og belyser vitenskapeliggjøringen av voksnes læring. Del 3 tar opp utdanningspolitikken og viser hvordan voksnes læring ble innlemmet i strategiene for samfunnets kunnskaps- og kompetanseutvikling. Dette handler om institusjonaliseringen av voksnes læring. Alle delene setter utviklingen av voksnes læring inn i et internasjonalt perspektiv. Til sammen presenterer de mange kapitlene i boken sentrale elementer i kunnskapsgrunnlaget for voksnes læring. Sigvart Tøsse er dr.philos., forsker og siden 2008 leder for Institutt for voksnes læring og rådgivningsvitenskap, NTNU. I denne boken presenterer han resultatene fra mange års forskning og undervisning innenfor folkeopplysning og voksnes læring LES MINDRE Forlagets omtale Denne boken dekker tre hovedtemaer innenfor voksnes læring. Del 1 handler om hvordan praksisfeltet har vokst fram gjennom 200 år, og boken følger feltet fram til selve profesjonaliseringen av voksnes læring. Del 2 dreier seg om det teoretiske kunnskapsgrunnlaget og filosofiske fundamentet for feltet og belyser vitenskapeliggjøringen av voksnes læring. Del 3 tar opp utdanningspolitikken og viser hvordan voksnes læring ble innlemmet i strategiene for samfunnets kunnskaps- og kompetanseutvikling. Dette handler om institusjonaliseringen av voksnes læring. Alle delene setter utviklingen av voksnes læring inn i et internasjonalt perspektiv. Til sammen presenterer de mange kapitlene i boken sentrale elementer i kunnskapsgrunnlaget for voksnes læring. Sigvart Tøsse er dr.philos., forsker og siden 2008 leder for Institutt for voksnes læring og rådgivningsvitenskap, NTNU. I denne boken presenterer han resultatene fra mange års forskning og undervisning innenfor folkeopplysning og voksnes læring