Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Hjem-skole-samarbeid

    Hjem-skole-samarbeid

    Hjem-skole-samarbeid

    Hjem-skole-samarbeid

    Forfatter Fagbokforlaget

    På lager - sendes nå( 10 stk. )

    249,-

    ISBN:

    9788245020861

    Forlag:

    Fagbokforlaget

    Trykkeår:

    2019

    Utgitt:

    2019

    Utgave:

    1

    Sider:

    97

    Vekt:

    171 gr

    Alder:

    Voksen

    Hjem-skole-samarbeid
    Fagbokforlaget
    9788245020861

    Forlagets omtale:

    Samarbeid mellom skole og hjem er viktig for elevens læring og trivsel i skolen. Som lærer må du vite at det er ditt ansvar å legge til rette for samarbeidet. Målet med boka er å gi dem som har skolen som arbeidsplass, noen innspill og åpne for refleksjoner knyttet til foreldres rolle i skolen. Et LES MER viktig poeng er hvordan skolen kan bidra til at foreldrene blir en ressurs for sine egne barn og for skolen som helhet. I denne boka knytter forfatteren foreldreinvolvering til perspektivene til Epstein, Bourdieu og Bronfenbrenner, og forklarer hvorfor det er en sammenheng mellom å forstå disse perspektivene og forstå foreldrenes forutsetninger for å involvere seg i barnas skolearbeid og skolegang. Boka er skrevet for grunnskolelærerutdanningsstudenter og pedagogikkstudenter. Unn-Doris K. Bæck jobber som professor i sosiologi ved UiT Norges arktiske universitet og har tidligere jobbet som professor i pedagogikk ved Institutt for lærerutdanning og pedagogikk ved samme universitet. Bæck har i mange år være opptatt av forholdet mellom hjem og skole og har publisert en rekke arbeider på feltet, både nasjonalt og internasjonalt. LES MINDRE Forlagets omtale Samarbeid mellom skole og hjem er viktig for elevens læring og trivsel i skolen. Som lærer må du vite at det er ditt ansvar å legge til rette for samarbeidet. Målet med boka er å gi dem som har skolen som arbeidsplass, noen innspill og åpne for refleksjoner knyttet til foreldres rolle i skolen. Et viktig poeng er hvordan skolen kan bidra til at foreldrene blir en ressurs for sine egne barn og for skolen som helhet. I denne boka knytter forfatteren foreldreinvolvering til perspektivene til Epstein, Bourdieu og Bronfenbrenner, og forklarer hvorfor det er en sammenheng mellom å forstå disse perspektivene og forstå foreldrenes forutsetninger for å involvere seg i barnas skolearbeid og skolegang. Boka er skrevet for grunnskolelærerutdanningsstudenter og pedagogikkstudenter. Unn-Doris K. Bæck jobber som professor i sosiologi ved UiT Norges arktiske universitet og har tidligere jobbet som professor i pedagogikk ved Institutt for lærerutdanning og pedagogikk ved samme universitet. Bæck har i mange år være opptatt av forholdet mellom hjem og skole og har publisert en rekke arbeider på feltet, både nasjonalt og internasjonalt.

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.