Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Homo libero

    Homo libero

    Homo libero

    Homo libero (en pedagogisk filosofisk dannelsesreise)

    Forfatter Norsk pedagogisk forl.

    På lager - sendes nå ( 1 stk. )

    298,- Nå 258,-

    ISBN:

    9788299856300

    Forlag:

    Norsk pedagogisk forl.

    Trykkeår:

    2011

    Utgitt:

    2011

    Utgave:

    1

    Sider:

    344

    Alder:

    Voksen

    Homo libero
    Norsk pedagogisk forl.
    9788299856300

    Haugenboks omtale:

    Dette er en lære- og meningsbok i pedagogisk filosofi som tar for seg de lange linjene innenfor pedagogikken, og stiller kritiske spørsmål til om dagens pedagogikk beveger seg i riktig retning. Den løfter blant annet frem de pedagogiske filosofene Blaise Pascal, Christian Friedrich Hölderlin, Georg LES MER Wilhelm Friedrich Hegel og Gabriel Honorè Marcel. Boken er først og fremst ment som en dannelsesreise for lærer- og førskolelærerstudenter. Har litteraturliste. LES MINDRE Haugenboks omtale Dette er en lære- og meningsbok i pedagogisk filosofi som tar for seg de lange linjene innenfor pedagogikken, og stiller kritiske spørsmål til om dagens pedagogikk beveger seg i riktig retning. Den løfter blant annet frem de pedagogiske filosofene Blaise Pascal, Christian Friedrich Hölderlin, Georg Wilhelm Friedrich Hegel og Gabriel Honorè Marcel. Boken er først og fremst ment som en dannelsesreise for lærer- og førskolelærerstudenter. Har litteraturliste.

    Forlagets omtale:

    Befinner norsk og vestlig pedagogikk seg i det Georg Wilhelm Friedrich Hegel (1770-1831) benevnte som "sannhetens fremadskridende utvikling" (Hegel 1807/2009:s.31), eller gjør den ikke det? Denne lære- og meningsboken i pedagogisk filosofi tar for seg de lange linjene innenfor pedagogikken, og LES MER stiller en del kritiske spørsmål til om dagens pedagogikk beveger seg i riktig retning? Hvilke læringsteorier og atferdsteorier styrer pedagogikken, og hvilket menneskesyn representerer den måten dagens skole og barnehage utøver pedagogikk på? Boken løfter fram noen pedagogiske filosofer som Blaise Pascal (1623-1662), Georg Wilhelm Friedrich Hegel (1770-1831), Hans-Georg Gadamer (1900-2002), Paulo Freire (1921-1997) og Hans Skjervheim (1926-1999). Disse tenkere representerer en retning innenfor den pedagogiske filosofi som ligger innenfor den såkalte eksistensialistiske, med en anbefaling om å benytte den såkalte fenomenologiske hermeneutikken som fortolkningsnøkkel av menneskelig væren. Denne boken er først og fremst en dannelsesreise for lærer- og førskolelærerstudenter, men bør leses av alle med interesse og bruk for kunnskap omkring danning og utdanning av mennesker. Boken er en moderne lærebok der erkjennelses- og atferdsteorier blir presentert i en polemisk atmosfære som gir leseren spissede meninger i den hensikt å provosere fram engasjement og interesse. Norsk Pedagogisk Forlag satser på bøker med faglig tyngde sammen med sterke meninger. I Hegels ånd er betingelsene for framgang sterke motsetninger og hemningsløs kamp. For å kunne mene, svakt eller sterkt, trenger du kunnskaper. Denne boken gir kunnskaper om de lange og overbyggende linjene innenfor pedagogikken. LES MINDRE Forlagets omtale Befinner norsk og vestlig pedagogikk seg i det Georg Wilhelm Friedrich Hegel (1770-1831) benevnte som "sannhetens fremadskridende utvikling" (Hegel 1807/2009:s.31), eller gjør den ikke det? Denne lære- og meningsboken i pedagogisk filosofi tar for seg de lange linjene innenfor pedagogikken, og stiller en del kritiske spørsmål til om dagens pedagogikk beveger seg i riktig retning? Hvilke læringsteorier og atferdsteorier styrer pedagogikken, og hvilket menneskesyn representerer den måten dagens skole og barnehage utøver pedagogikk på? Boken løfter fram noen pedagogiske filosofer som Blaise Pascal (1623-1662), Georg Wilhelm Friedrich Hegel (1770-1831), Hans-Georg Gadamer (1900-2002), Paulo Freire (1921-1997) og Hans Skjervheim (1926-1999). Disse tenkere representerer en retning innenfor den pedagogiske filosofi som ligger innenfor den såkalte eksistensialistiske, med en anbefaling om å benytte den såkalte fenomenologiske hermeneutikken som fortolkningsnøkkel av menneskelig væren. Denne boken er først og fremst en dannelsesreise for lærer- og førskolelærerstudenter, men bør leses av alle med interesse og bruk for kunnskap omkring danning og utdanning av mennesker. Boken er en moderne lærebok der erkjennelses- og atferdsteorier blir presentert i en polemisk atmosfære som gir leseren spissede meninger i den hensikt å provosere fram engasjement og interesse. Norsk Pedagogisk Forlag satser på bøker med faglig tyngde sammen med sterke meninger. I Hegels ånd er betingelsene for framgang sterke motsetninger og hemningsløs kamp. For å kunne mene, svakt eller sterkt, trenger du kunnskaper. Denne boken gir kunnskaper om de lange og overbyggende linjene innenfor pedagogikken.