Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Humaniorastudier i pedagogikk

    Humaniorastudier i pedagogikk

    Humaniorastudier i pedagogikk

    Humaniorastudier i pedagogikk (pedagogisk filosofi og historie)

    Levering 2-6 dager

    345,- Nå 298,-

    ISBN:

    9788279353065

    Forlag:

    Abstrakt

    Trykkeår:

    2011

    Utgitt:

    2011

    Utgave:

    1

    Sider:

    229

    Vekt:

    370 gr

    Alder:

    Voksen

    Humaniorastudier i pedagogikk
    Abstrakt
    9788279353065

    Haugenboks omtale:

    Denne boken tar for seg ulike temaer og aspekter innenfor pedagogisk filosofi og historie. Artiklene spenner tematisk fra kritiske diskusjoner av dagens dominerende pedagogiske begrepsapparat via større og mindre oversikter og konkrete historiske nedslag til skråblikk på praksis, tale, skrift og dia LES MER log. Med litteraturlister. LES MINDRE Haugenboks omtale Denne boken tar for seg ulike temaer og aspekter innenfor pedagogisk filosofi og historie. Artiklene spenner tematisk fra kritiske diskusjoner av dagens dominerende pedagogiske begrepsapparat via større og mindre oversikter og konkrete historiske nedslag til skråblikk på praksis, tale, skrift og dialog. Med litteraturlister.

    Forlagets omtale:

    Mens mye pedagogisk forskning i dag henter sin legitimitet ved å være praksisrelevant og nytteorientert, henter humaniorastudiene sin legitimitet ved sin egenverdi, ved sin betydning for faglig identitet og akademisk dannelse, og ved sin funksjon som redskap for kritisk tenkning, skråblikk og LES MER overraskende vendinger. Den foreliggende buketten av artikler spenner tematisk fra kritiske diskusjoner av dagens dominerende pedagogiske begrepsapparat - bestående av måling, kartlegging, læringsutbytte, effektivitet, etc. - via større og mindre oversikter og konkrete historiske nedslag til skråblikk på praksis, tale, skrift og dialog. LES MINDRE Forlagets omtale Mens mye pedagogisk forskning i dag henter sin legitimitet ved å være praksisrelevant og nytteorientert, henter humaniorastudiene sin legitimitet ved sin egenverdi, ved sin betydning for faglig identitet og akademisk dannelse, og ved sin funksjon som redskap for kritisk tenkning, skråblikk og overraskende vendinger. Den foreliggende buketten av artikler spenner tematisk fra kritiske diskusjoner av dagens dominerende pedagogiske begrepsapparat - bestående av måling, kartlegging, læringsutbytte, effektivitet, etc. - via større og mindre oversikter og konkrete historiske nedslag til skråblikk på praksis, tale, skrift og dialog.