Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Spesialpedagogikk Hun sitter jo bare der!

    Hun sitter jo bare der!

    Hun sitter jo bare der!

    Hun sitter jo bare der! (om innagerende atferd hos barn og unge)

    Forfatter Fagbokforl.

    På lager - sendes nå

    325,-

    ISBN:

    9788245001341

    Forlag:

    Fagbokforl.

    Trykkeår:

    2004

    Utgitt:

    2004

    Utgave:

    1

    Sider:

    139

    Vekt:

    193 gr

    Alder:

    Voksen

    Hun sitter jo bare der!
    Fagbokforl.
    9788245001341

    Forlagets omtale:

    Denne boka gir et innblikk i hvordan innagerende elever og deres lærere opplever skolehverdagen. Den bygger på erfaringer, samtaler og refleksjoner med elever og lærere og har som mål å øke forståelsen for denne gruppen elever, som ofte blir borte i alt og alle som krever plass med en høyere stemme LES MER og spissere albuer. Forfatteren drøfter erfaringene sine i forhold til tilknytnings- og relasjonsteori, og på bakgrunn av dette gir hun metodeforslag både på individ- og systemnivå. Selv om mange av problemstillingene er rettet inn mot skolen, har boka relevans for alle som på en eller annen måte har kontakt med innagerende barn og unge. Den er også rettet mot studenter ved høyskoler og universiteter som utdanner seg til arbeid med mennesker, enten det er grunnutdanninger innenfor helse- og sosialfag og pedagogikk eller videre- og etterutdanninger på disse fagområdene. Ingrid Lund er høyskolelektor, spesialpedagog og familieterapeut og arbeider ved Fakultet for pedagogikk på Høgskolen i Agder. Hun har bred erfaring fra grunnskolen og barne- og ungdomspsykiatrien og driver også kurs- og veiledningsvirksomhet. LES MINDRE Forlagets omtale Denne boka gir et innblikk i hvordan innagerende elever og deres lærere opplever skolehverdagen. Den bygger på erfaringer, samtaler og refleksjoner med elever og lærere og har som mål å øke forståelsen for denne gruppen elever, som ofte blir borte i alt og alle som krever plass med en høyere stemme og spissere albuer. Forfatteren drøfter erfaringene sine i forhold til tilknytnings- og relasjonsteori, og på bakgrunn av dette gir hun metodeforslag både på individ- og systemnivå. Selv om mange av problemstillingene er rettet inn mot skolen, har boka relevans for alle som på en eller annen måte har kontakt med innagerende barn og unge. Den er også rettet mot studenter ved høyskoler og universiteter som utdanner seg til arbeid med mennesker, enten det er grunnutdanninger innenfor helse- og sosialfag og pedagogikk eller videre- og etterutdanninger på disse fagområdene. Ingrid Lund er høyskolelektor, spesialpedagog og familieterapeut og arbeider ved Fakultet for pedagogikk på Høgskolen i Agder. Hun har bred erfaring fra grunnskolen og barne- og ungdomspsykiatrien og driver også kurs- og veiledningsvirksomhet.