Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Førskolepedagogikk Hundre måter å tenke på

    Hundre måter å tenke på

    Hundre måter å tenke på

    Hundre måter å tenke på (om Reggio Emilias pedagogiske filosofi)

    Forfatter Damm

    (Åsa Tolgraven - Forfatter)

    Damm

    (Inger Johanne Holth - Redaktør)

    Damm

    (Bodil Sunde - Oversetter)

    Damm

    På lager - sendes nå ( 5 stk. )

    369,- Nå 319,-

    ISBN:

    9788249608942

    Forlag:

    Damm

    Trykkeår:

    2012

    Utgitt:

    2003

    Utgave:

    1

    Sider:

    89

    Vekt:

    289 gr

    Alder:

    Voksen

    Hundre måter å tenke på
    Damm
    9788249608942

    Forlagets omtale:

    Dette er boka for deg som vil lære mer om Reggio Emilia-filosofien. Boka er skrevet for barnehagelærere og lærere, men er like aktuell for foreldre. Hvert år reiser hundrevis av politikere, pedagoger, skoleledere og forskere til den lille byen Reggio Emilia i Italia for å lære om hvordan de her LES MER har bygd opp den kommunale barnehagen. Ifølge Reggio Emilia-filosofien er alle barn idérike og fantasifulle. Lærere og barnehagelærere må derfor vurdere sitt læringssyn og sitt syn på barn og stille seg spørsmål av typen: Tar vi de ressurssterke, kompetente barna på alvor? Lytter vi til deres tanker og teorier? Lar vi dem bevege oss? Hundre måter å tenke på bygger på en svensk bok. I den norske utgaven har vi tatt inn et kapittel om inntrykkene til norske barnehageansatte som har besøkt barnehager i Reggio Emilia. Boka har også et kapittel om Reggio-arbeid i Norge. LES MINDRE Forlagets omtale Dette er boka for deg som vil lære mer om Reggio Emilia-filosofien. Boka er skrevet for barnehagelærere og lærere, men er like aktuell for foreldre. Hvert år reiser hundrevis av politikere, pedagoger, skoleledere og forskere til den lille byen Reggio Emilia i Italia for å lære om hvordan de her har bygd opp den kommunale barnehagen. Ifølge Reggio Emilia-filosofien er alle barn idérike og fantasifulle. Lærere og barnehagelærere må derfor vurdere sitt læringssyn og sitt syn på barn og stille seg spørsmål av typen: Tar vi de ressurssterke, kompetente barna på alvor? Lytter vi til deres tanker og teorier? Lar vi dem bevege oss? Hundre måter å tenke på bygger på en svensk bok. I den norske utgaven har vi tatt inn et kapittel om inntrykkene til norske barnehageansatte som har besøkt barnehager i Reggio Emilia. Boka har også et kapittel om Reggio-arbeid i Norge.