Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Hva er inkludering?

    Hva er inkludering?

    Hva er inkludering?

    Hva er inkludering? (rapport 1 fra evalueringsprosjektet "En vurdering av om innføringen av Reform 97 har ført til at skoler har utviklet inkluderende praksis, sosialt, faglig og kulturelt")

    Forfatter Oplandske bokforl.

    (Kari Nes - Forfatter)

    Oplandske bokforl.

    (Kjell Skogen - Forfatter)

    Oplandske bokforl.

    Levering 2-12 dager

    250,- Nå 216,-

    ISBN:

    9788275181112

    Forlag:

    Oplandske bokforl.

    Trykkeår:

    2004

    Utgitt:

    2004

    Utgave:

    1

    Sider:

    107

    Alder:

    Voksen

    Hva er inkludering?
    Oplandske bokforl.
    9788275181112

    Haugenboks omtale:

    Boka setter inkluderingsbegrepet fra L97 i sammenheng med både internasjonal og nasjonal utvikling mot en skole som kan gi tilpasset opplæring innenfor et sosialt, kulturelt og faglig fellesskap der alle elever kan finne sin plass. Boka analyserer forståelsen av inkludering i forhold til 1980-årenes LES MER radikale inkluderingsbegrep i USA og UNESCOs mer moderate Salamancaerklæring. Videre sees inkludering i forhold til innarbeidede norske begreper som enhetsskole, spesialundervisning, integrering, normalisering, en skole for alle og tilpasset opplæring. Har litteraturliste. LES MINDRE Haugenboks omtale Boka setter inkluderingsbegrepet fra L97 i sammenheng med både internasjonal og nasjonal utvikling mot en skole som kan gi tilpasset opplæring innenfor et sosialt, kulturelt og faglig fellesskap der alle elever kan finne sin plass. Boka analyserer forståelsen av inkludering i forhold til 1980-årenes radikale inkluderingsbegrep i USA og UNESCOs mer moderate Salamancaerklæring. Videre sees inkludering i forhold til innarbeidede norske begreper som enhetsskole, spesialundervisning, integrering, normalisering, en skole for alle og tilpasset opplæring. Har litteraturliste.