Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Hva fortelles om meg?

    Hva fortelles om meg?

    Hva fortelles om meg?

    Hva fortelles om meg? (barns rettigheter og muligheter til medvirkning i barnehagers bruk av dokumentasjon)

    Forfatter Cappelen akademisk

    På lager - sendes nå ( 2 stk. )

    309,- Nå 267,-

    ISBN:

    9788202278298

    Forlag:

    Cappelen akademisk

    Trykkeår:

    2015

    Utgitt:

    2009

    Utgave:

    1

    Sider:

    139

    Vekt:

    212 gr

    Alder:

    Voksen

    Hva fortelles om meg?
    Cappelen akademisk
    9788202278298

    Forlagets omtale:

    I dag er det, både faglig og politisk, slått fast at barnehagebarns egne meninger skal lyttes til. Samtidig er det et sterkt krav fra mange hold om at det barna gjør i barnehagen, skal dokumenteres på forskjellige måter. Forfatteren av denne boken stiller spørsmålet om barn blir lyttet til når så LES MER mye av deres liv blir dokumentert. På grunn av den teknologiske utviklingen har vi i dag svært mange måter å dokumentere barns liv på. Foreldre følger sine små barns liv med kamera ustanselig, slik at de ikke skal gå glipp av et eneste viktig øyeblikk. Også i barnehagen har det blitt et ideal at barnas liv og utvikling skal dokumenteres bredt. Dette kan det være gode pedagogiske grunner til, men det kan også bli for mye, for hyppig og for ukritisk bruk av de mange ulike dokumentasjonsformene. Forfatteren av denne boken stiller dessuten spørsmålet om vi kanskje glemmer idealet om barns medvirkning når vi hele tiden, på ulike måter, dokumenterer hverdagslivet deres i barnehagen. For har ikke også barn rett på en privat sfære, et sted bare å være seg selv? Blir barn spurt om de ønsker å bli tatt bilder av, filmet, sitert og registrert? LES MINDRE Forlagets omtale I dag er det, både faglig og politisk, slått fast at barnehagebarns egne meninger skal lyttes til. Samtidig er det et sterkt krav fra mange hold om at det barna gjør i barnehagen, skal dokumenteres på forskjellige måter. Forfatteren av denne boken stiller spørsmålet om barn blir lyttet til når så mye av deres liv blir dokumentert. På grunn av den teknologiske utviklingen har vi i dag svært mange måter å dokumentere barns liv på. Foreldre følger sine små barns liv med kamera ustanselig, slik at de ikke skal gå glipp av et eneste viktig øyeblikk. Også i barnehagen har det blitt et ideal at barnas liv og utvikling skal dokumenteres bredt. Dette kan det være gode pedagogiske grunner til, men det kan også bli for mye, for hyppig og for ukritisk bruk av de mange ulike dokumentasjonsformene. Forfatteren av denne boken stiller dessuten spørsmålet om vi kanskje glemmer idealet om barns medvirkning når vi hele tiden, på ulike måter, dokumenterer hverdagslivet deres i barnehagen. For har ikke også barn rett på en privat sfære, et sted bare å være seg selv? Blir barn spurt om de ønsker å bli tatt bilder av, filmet, sitert og registrert?