Ny kunde? Registrer deg her!

Hvorfor registrere deg?

  • Raskere utsjekk
  • Se logg over tidligere kjøp
  • Motta gode tilbud og anbefalinger
Registrer deg her
Velg kundetype:
E-post:

Haugenbok.no Fagbøker Hva fortelles om meg?

Hva fortelles om meg?

Hva fortelles om meg?

Hva fortelles om meg? (barns rettigheter og muligheter til medvirkning i barnehagers bruk av dokumentasjon)

Forfatter Cappelen akademisk

På lager - sendes nå ( 2 stk. )

329,- Nå 281,-

ISBN:

9788202278298

Forlag:

Cappelen akademisk

Trykkeår:

2017

Utgitt:

2009

Utgave:

1

Sider:

139

Vekt:

212 gr

Alder:

Voksen

Hva fortelles om meg?
Cappelen akademisk
9788202278298

Forlagets omtale:

I dag er det, både faglig og politisk, slått fast at barnehagebarns egne meninger skal lyttes til. Samtidig er det et sterkt krav fra mange hold om at det barna gjør i barnehagen, skal dokumenteres på forskjellige måter. Forfatteren av denne boken stiller spørsmålet om barn blir lyttet til når så LES MER mye av deres liv blir dokumentert. På grunn av den teknologiske utviklingen har vi i dag svært mange måter å dokumentere barns liv på. Foreldre følger sine små barns liv med kamera ustanselig, slik at de ikke skal gå glipp av et eneste viktig øyeblikk. Også i barnehagen har det blitt et ideal at barnas liv og utvikling skal dokumenteres bredt. Dette kan det være gode pedagogiske grunner til, men det kan også bli for mye, for hyppig og for ukritisk bruk av de mange ulike dokumentasjonsformene. Forfatteren av denne boken stiller dessuten spørsmålet om vi kanskje glemmer idealet om barns medvirkning når vi hele tiden, på ulike måter, dokumenterer hverdagslivet deres i barnehagen. For har ikke også barn rett på en privat sfære, et sted bare å være seg selv? Blir barn spurt om de ønsker å bli tatt bilder av, filmet, sitert og registrert? LES MINDRE Forlagets omtale I dag er det, både faglig og politisk, slått fast at barnehagebarns egne meninger skal lyttes til. Samtidig er det et sterkt krav fra mange hold om at det barna gjør i barnehagen, skal dokumenteres på forskjellige måter. Forfatteren av denne boken stiller spørsmålet om barn blir lyttet til når så mye av deres liv blir dokumentert. På grunn av den teknologiske utviklingen har vi i dag svært mange måter å dokumentere barns liv på. Foreldre følger sine små barns liv med kamera ustanselig, slik at de ikke skal gå glipp av et eneste viktig øyeblikk. Også i barnehagen har det blitt et ideal at barnas liv og utvikling skal dokumenteres bredt. Dette kan det være gode pedagogiske grunner til, men det kan også bli for mye, for hyppig og for ukritisk bruk av de mange ulike dokumentasjonsformene. Forfatteren av denne boken stiller dessuten spørsmålet om vi kanskje glemmer idealet om barns medvirkning når vi hele tiden, på ulike måter, dokumenterer hverdagslivet deres i barnehagen. For har ikke også barn rett på en privat sfære, et sted bare å være seg selv? Blir barn spurt om de ønsker å bli tatt bilder av, filmet, sitert og registrert?

Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.