Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Hva lærer barn når de forteller?

    Hva lærer barn når de forteller?

    Hva lærer barn når de forteller?

    Hva lærer barn når de forteller? (barns læringsprosesser gjennom narrativ praksis)

    Forfatter Fagbokforl.

    Levering 2-6 dager

    419,- Nå 362,-

    ISBN:

    9788245005332

    Forlag:

    Fagbokforl.

    Trykkeår:

    2007

    Utgitt:

    2007

    Utgave:

    1

    Sider:

    196

    Vekt:

    318 gr

    Alder:

    Voksen

    Hva lærer barn når de forteller?
    Fagbokforl.
    9788245005332

    Forlagets omtale:

    Denne boken omhandler barns sosiale læring og kognisjon i kombinasjon med teori om narrativ læring og utvikling, og bygger teoretisk på sosiokulturelle perspektiver, hvor barns språklige deltakelse og språklige forhandlinger anses som grunnleggende for læring. Gjems bygger delvis på analyser hun LES MER har gjort av barns spontane narrativer, som de har fortalt til barnehagepersonale i ulike hverdagssituasjoner. Gjennom presentasjonen av slike narrative grep viser hun hvordan barn, avhengig av samtalekonteksten, forstår at andre ikke nødvendigvis deler deres oppfatninger, og at de må forklare og utdype tema for dem. Når barn forteller, lærer de også om kultur og hvordan omgivelsene forventer at en hendelse skal presenteres. Boken er et unikt bidrag til å øke forståelsen for barns læring, og er primært skrevet for førskolelærerutdanningen, men vil også være av interesse for studenter i allmennlærerutdanningen. Liv Gjems er dr.polit., utdannet førskolelærer og cand.paed. Hun arbeider som førsteamanuensis ved Høgskolen i Vestfold. LES MINDRE Forlagets omtale Denne boken omhandler barns sosiale læring og kognisjon i kombinasjon med teori om narrativ læring og utvikling, og bygger teoretisk på sosiokulturelle perspektiver, hvor barns språklige deltakelse og språklige forhandlinger anses som grunnleggende for læring. Gjems bygger delvis på analyser hun har gjort av barns spontane narrativer, som de har fortalt til barnehagepersonale i ulike hverdagssituasjoner. Gjennom presentasjonen av slike narrative grep viser hun hvordan barn, avhengig av samtalekonteksten, forstår at andre ikke nødvendigvis deler deres oppfatninger, og at de må forklare og utdype tema for dem. Når barn forteller, lærer de også om kultur og hvordan omgivelsene forventer at en hendelse skal presenteres. Boken er et unikt bidrag til å øke forståelsen for barns læring, og er primært skrevet for førskolelærerutdanningen, men vil også være av interesse for studenter i allmennlærerutdanningen. Liv Gjems er dr.polit., utdannet førskolelærer og cand.paed. Hun arbeider som førsteamanuensis ved Høgskolen i Vestfold.