Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Spesialpedagogikk Hverdagslivets aktiviteter i et førlighetsperspektiv

    Hverdagslivets aktiviteter i et førlighetsperspektiv

    Hverdagslivets aktiviteter i et førlighetsperspektiv

    Hverdagslivets aktiviteter i et førlighetsperspektiv (ADL-opplæring av barn, unge og voksne med synshemming)

    Forfatter Tapir akademisk forl.

    (Bengt Elmerskog - Forfatter)

    Tapir akademisk forl.

    (Harald Martinsen - Forfatter)

    Tapir akademisk forl.

    (Jan Magne Tellevik - Forfatter)

    Tapir akademisk forl.

    (Anne L. Engh - Illustratør)

    Tapir akademisk forl.

    (Ada Blomsø - Illustratør)

    Tapir akademisk forl.

    (Bertil Sletta - Illustratør)

    Tapir akademisk forl.

    ( - Utgiver)

    Tapir akademisk forl.

    Levering 2-6 dager

    359,-

    ISBN:

    9788251924962

    Forlag:

    Tapir akademisk forl.

    Trykkeår:

    2010

    Utgitt:

    2010

    Utgave:

    1

    Sider:

    222

    Vekt:

    424 gr

    Alder:

    Voksen

    Hverdagslivets aktiviteter i et førlighetsperspektiv
    Tapir akademisk forl.
    9788251924962

    Forlagets omtale:

    Målsettingen med denne boken er å sette søkelyset på hverdagslivets utfordringer og ADL - opplæring for barn, ungdommer og voksne som er synshemmet. Å kunne ta vare på seg selv er en forutsetning for et rikt og selvstendig liv. Aktiviteter og ADL-ferdigheter er viktige verktøy for å nå dette målet. LES MER Boken gir eksempler på ulike tiltak og tjenester, og hvordan de best kan samordnes når opplæringen skal tilrettelegges individuelt. Forfatterne beskriver hvordan man kan kvalitetssikre opplæringsmål og tiltak, slik at de oppleves som funksjonelle og nyttige for den som skal lære ulike ADL-ferdigheter. Boken henvender seg til foreldre/foresatte, ungdommer og voksne som selv er synshemmet, ansatte i boliger tilrettelagt for mennesker med funksjonshemning, assistenter og lærere i barnehage og skole, og studenter som tar studier innen pedagogikk, helsefag og sosialt arbeid. LES MINDRE Forlagets omtale Målsettingen med denne boken er å sette søkelyset på hverdagslivets utfordringer og ADL - opplæring for barn, ungdommer og voksne som er synshemmet. Å kunne ta vare på seg selv er en forutsetning for et rikt og selvstendig liv. Aktiviteter og ADL-ferdigheter er viktige verktøy for å nå dette målet. Boken gir eksempler på ulike tiltak og tjenester, og hvordan de best kan samordnes når opplæringen skal tilrettelegges individuelt. Forfatterne beskriver hvordan man kan kvalitetssikre opplæringsmål og tiltak, slik at de oppleves som funksjonelle og nyttige for den som skal lære ulike ADL-ferdigheter. Boken henvender seg til foreldre/foresatte, ungdommer og voksne som selv er synshemmet, ansatte i boliger tilrettelagt for mennesker med funksjonshemning, assistenter og lærere i barnehage og skole, og studenter som tar studier innen pedagogikk, helsefag og sosialt arbeid.