Ny kunde? Registrer deg her!

Hvorfor registrere deg?

  • Raskere utsjekk
  • Se logg over tidligere kjøp
  • Motta gode tilbud og anbefalinger
Registrer deg her
Velg kundetype:
E-post:

Haugenbok.no Fagbøker Hvordan blir man matematisk?

Hvordan blir man matematisk?

Hvordan blir man matematisk?

Hvordan blir man matematisk? (å skape nye relasjoner til matematikk og kjønn i arbeidet med yngre barn, att skapa nya relationer till matematik och genus i arbetet med yngre barn)

Forfatter Fagbokforl.

På lager - sendes nå ( 5 stk. )

309,- Nå 264,-

ISBN:

9788245012415

Forlag:

Fagbokforl.

Trykkeår:

2012

Utgitt:

2012

Utgave:

1

Sider:

152

Vekt:

297 gr

Alder:

Voksen

Hvordan blir man matematisk?
Fagbokforl.
9788245012415

Forlagets omtale:

Matematisk er det noe en kan bli? Denne boken viser hvordan vi kan forandre vår holdning til faget og bli mer matematiske. Hvis en som lærer opplever seg selv som potensiell matematiker, smitter denne følelsen over på barnet. Forfatteren beskriver og analyserer en rekke matematiske og utforskende LES MER situasjoner med barn. Hun viser også hvordan pedagogisk dokumentasjon kan skape bevegelse og fremdrift i arbeidet med barna Boken er rettet mot studenter og førskole- og grunnskolelærere. Anna Palmer er lektor i barne- og ungdomsvitenskap i lærerutdanningen ved Stockholms universitet. OMTALER: «For lærerskole- og førskolestudenter som har slitt med matematikkfaget, er dette en oppmuntringsbok som kan gi lyst til å sette matematiske elementer mer i sentrum. For lærere og førskolelærere kan boka inspirere til arbeid der matematikk blir formidlet på en tydeligere måte. I sin tur vil mange flere kunne se på matematikk som et gledesfullt fag, og ikke en endeløs rekke med regnestykker som krever det ene korrekte svaret.» Per Ødegaard i Klassekampen «Boka er en taknevekkendeog nytenkende tilnærming til til den høyst aktuelle debatten om matematikkens utforming og plass både i barnehage og skole, ikke bare her i Norden. Boka anbefales til alle som jobber med barn og som ønsker å utvide teoretisk og praktisk kunnskap om matematikk i barnehagen.» Hans Jørgen Braathe i Pedagogisk Bokorm LES MINDRE Forlagets omtale Matematisk er det noe en kan bli? Denne boken viser hvordan vi kan forandre vår holdning til faget og bli mer matematiske. Hvis en som lærer opplever seg selv som potensiell matematiker, smitter denne følelsen over på barnet. Forfatteren beskriver og analyserer en rekke matematiske og utforskende situasjoner med barn. Hun viser også hvordan pedagogisk dokumentasjon kan skape bevegelse og fremdrift i arbeidet med barna Boken er rettet mot studenter og førskole- og grunnskolelærere. Anna Palmer er lektor i barne- og ungdomsvitenskap i lærerutdanningen ved Stockholms universitet. OMTALER: «For lærerskole- og førskolestudenter som har slitt med matematikkfaget, er dette en oppmuntringsbok som kan gi lyst til å sette matematiske elementer mer i sentrum. For lærere og førskolelærere kan boka inspirere til arbeid der matematikk blir formidlet på en tydeligere måte. I sin tur vil mange flere kunne se på matematikk som et gledesfullt fag, og ikke en endeløs rekke med regnestykker som krever det ene korrekte svaret.» Per Ødegaard i Klassekampen «Boka er en taknevekkendeog nytenkende tilnærming til til den høyst aktuelle debatten om matematikkens utforming og plass både i barnehage og skole, ikke bare her i Norden. Boka anbefales til alle som jobber med barn og som ønsker å utvide teoretisk og praktisk kunnskap om matematikk i barnehagen.» Hans Jørgen Braathe i Pedagogisk Bokorm

Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.