Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Psykologi Hvordan fremme sosial og emosjonell kompetanse hos barn

    Hvordan fremme sosial og emosjonell kompetanse hos barn

    Hvordan fremme sosial og emosjonell kompetanse hos barn

    Hvordan fremme sosial og emosjonell kompetanse hos barn

    Forfatter Gyldendal akademisk

    (Karen Anne Okstad - Oversetter)

    Gyldendal akademisk

    På lager - sendes nå ( 4 stk. )

    499,- Nå 432,-

    ISBN:

    9788205329829

    Forlag:

    Gyldendal akademisk

    Trykkeår:

    2014

    Utgitt:

    2005

    Utgave:

    1

    Sider:

    303

    Vekt:

    564 gr

    Alder:

    Voksen

    Hvordan fremme sosial og emosjonell kompetanse hos barn
    Gyldendal akademisk
    9788205329829

    Haugenboks omtale:

    Boka forteller oss hvordan vi kan lage individuelle opplæringsprogram som synliggjør det enkelte barns sosiale og emosjonelle behov. Særlig sentralt står arbeidet med barn som er utsatt sosialt og læringsmessig, enten det gjelder lærevansker, ADHD, impulsivitet, aggressiv atferd, lese- og skrivevans LES MER ker eller hyperaktivitet. Boka inneholder også strategier for hvordan lede barnegrupper på en måte som styrker barnets sosiale, emosjonelle og kognitive kompetanse. Har litteraturlister og register. LES MINDRE Haugenboks omtale Boka forteller oss hvordan vi kan lage individuelle opplæringsprogram som synliggjør det enkelte barns sosiale og emosjonelle behov. Særlig sentralt står arbeidet med barn som er utsatt sosialt og læringsmessig, enten det gjelder lærevansker, ADHD, impulsivitet, aggressiv atferd, lese- og skrivevansker eller hyperaktivitet. Boka inneholder også strategier for hvordan lede barnegrupper på en måte som styrker barnets sosiale, emosjonelle og kognitive kompetanse. Har litteraturlister og register.

    Forlagets omtale:

    Hvordan fremme sosial og emosjonell sosial kompetanse hos barn forteller oss hvordan vi kan lage individuelle opplæringsprogram som synliggjør det enkelte barns sosiale og emosjonelle behov. Særlig sentralt står arbeidet med barn som er utsatt sosialt og læringsmessig, enten dette gjelder LES MER lærevansker, ADHD, impulsivitet, aggresiv atferd, lese- og skrivevansker eller hyperaktivitet. I boka finner du en rekke konkrete råd og tips for å kunne utvikle slike individuelle opplæringsprogram. Barnets kognitive evner påvirker dets læring. Men like viktig er barnets sosiale ferdigheter og emosjonelle trygghet i forhold til læring. Denne boka viser hvordan lærere og barnehagepersonell . sammen med foreldrene . kan møte barnets kognitive, sosiale og emosjonelle behov.For ved at både foreldre og lærere er involvert i opplæringsprogrammet, forbedres ikke bare atferdsproblemene til det enkelte barn: Hele klassen blir mer samarbeidsvillig og engasjert i skolearbeidet. Slik tjener alle barn på en undervisning som legger vekt på effektive sosiale ferdigheter og problemløsning i tillegg til faglige prestasjoner. LES MINDRE Forlagets omtale Hvordan fremme sosial og emosjonell sosial kompetanse hos barn forteller oss hvordan vi kan lage individuelle opplæringsprogram som synliggjør det enkelte barns sosiale og emosjonelle behov. Særlig sentralt står arbeidet med barn som er utsatt sosialt og læringsmessig, enten dette gjelder lærevansker, ADHD, impulsivitet, aggresiv atferd, lese- og skrivevansker eller hyperaktivitet. I boka finner du en rekke konkrete råd og tips for å kunne utvikle slike individuelle opplæringsprogram. Barnets kognitive evner påvirker dets læring. Men like viktig er barnets sosiale ferdigheter og emosjonelle trygghet i forhold til læring. Denne boka viser hvordan lærere og barnehagepersonell . sammen med foreldrene . kan møte barnets kognitive, sosiale og emosjonelle behov.For ved at både foreldre og lærere er involvert i opplæringsprogrammet, forbedres ikke bare atferdsproblemene til det enkelte barn: Hele klassen blir mer samarbeidsvillig og engasjert i skolearbeidet. Slik tjener alle barn på en undervisning som legger vekt på effektive sosiale ferdigheter og problemløsning i tillegg til faglige prestasjoner.