Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk I klasserommet

    I klasserommet

    I klasserommet

    I klasserommet (studier av skolens praksis)

    På lager - sendes nå ( 3 stk. )

    235,- Nå 203,-

    ISBN:

    9788279353379

    Forlag:

    Abstrakt

    Trykkeår:

    2012

    Utgitt:

    2012

    Utgave:

    1

    Sider:

    144

    Vekt:

    261 gr

    Alder:

    Voksen

    Språk:

    Bokmål og Svensk

    I klasserommet
    Abstrakt
    9788279353379

    Forlagets omtale:

    Mye av faglitteraturen i dagens lærerutdanninger handler om hvordan lærere bør planlegge, gjennomføre og vurdere sin egen undervisning. Denne litteraturen er imidlertid ofte ideell og harmoniserende, og med høye og nokså vanskelig oppnåelige målsetninger. Paradoksalt nok når det er godt LES MER forskningsmessig belegg for at det er krevende og vanskelig å omsette pedagogiske idealer til god praksis. Denne boka presenterer noen faglige bidrag som viser en annen vei til kunnskap om undervisning, ved å vise hvordan elever, foreldre og lærere, sammen fungerer i klasserommet. Boken har derfor klasserommet som utgangspunkt for sine analyser av undervisning og læring. Boken har sin opprinnelse i konferansen "Undervisning og læring i et mangfoldig fellesskap" som ble arrangert på Hamar av Nettverk for tilpasset opplæring (NETTOPP) i samarbeid med Høgskulen i Volda, Høgskolen i Hedmark og Norges Forskningsråd. Thor Ola Engen er professor i pedagogikk ved Høgskolen i Hedmark. Peder Haug er professor ved Høgskulen i Volda. LES MINDRE Forlagets omtale Mye av faglitteraturen i dagens lærerutdanninger handler om hvordan lærere bør planlegge, gjennomføre og vurdere sin egen undervisning. Denne litteraturen er imidlertid ofte ideell og harmoniserende, og med høye og nokså vanskelig oppnåelige målsetninger. Paradoksalt nok når det er godt forskningsmessig belegg for at det er krevende og vanskelig å omsette pedagogiske idealer til god praksis. Denne boka presenterer noen faglige bidrag som viser en annen vei til kunnskap om undervisning, ved å vise hvordan elever, foreldre og lærere, sammen fungerer i klasserommet. Boken har derfor klasserommet som utgangspunkt for sine analyser av undervisning og læring. Boken har sin opprinnelse i konferansen "Undervisning og læring i et mangfoldig fellesskap" som ble arrangert på Hamar av Nettverk for tilpasset opplæring (NETTOPP) i samarbeid med Høgskulen i Volda, Høgskolen i Hedmark og Norges Forskningsråd. Thor Ola Engen er professor i pedagogikk ved Høgskolen i Hedmark. Peder Haug er professor ved Høgskulen i Volda.