Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Førskolepedagogikk Inkludering

    Inkludering

    Inkludering

    Inkludering (perspektiver i barnehagefaglige praksiser)

    På lager - sendes nå ( 3 stk. )

    399,- Nå 319,-

    ISBN:

    9788215019277

    Forlag:

    Universitetsforl.

    Trykkeår:

    2014

    Utgitt:

    2012

    Utgave:

    1

    Sider:

    277

    Vekt:

    501 gr

    Alder:

    Voksen

    Inkludering
    Universitetsforl.
    9788215019277

    Forlagets omtale:

    Kunnskapsdepartementet har tillagt barnehagen den viktige oppgaven å inkludere alle barn, uavhengig av sosial bakgrunn og funksjonsnivå. Barnehagen har fått ansvar for å sikre god og tidlig hjelp til barn som har behov for særskilt oppfølging. Boka bidrar til å åpne opp for innsikt i og refleksjon LES MER over det komplekset inkludering er sett ut fra ulike perspektiver; politiske, institusjonelle, relasjonelle og etiske. Forfatterne har fokus på barnehagen i dens mange former. Den belyser både hvordan inkludering gjenfinnes som spor i barnehagens hverdagsliv og hvordan livet i barnehagen er forbundet med det omliggende samfunn og det politiske og institusjonelle landskapet. Dette landskapet er i bevegelse og endring. Bokas hovedanliggende er å utvikle kart som kan få fram hva inkludering kan innebære i dette mangfoldige og foranderlige terrenget. Bokas redaktør, Anne-Lise Arnesen, er professor på Avd. for lærerutdanning ved Høgskolen i Østfold. De øvrige bidragsyterne er: Julie Allan, Ragnhild Andresen, Tonje Kolle, Ann Sofi Larsen, Eva Simonsen, Kjell Arne Solli og Bente Ulla. "Barnehagen har makt til å definere hvem som skal betraktes som spesiell" - et enkelt og nydelig sitat tidlig i boka som viser det motsetningsfylte, det tveeggede ved inkludering/ekskludering. Voksnes holdninger har betydning for hvem et barn får mulighet til å bli i barnehagen. Jeg opplever dette som en viktig og relevant bok. Temperaturen i enkelte av artiklene er svært høy og jeg har opplevd en sterk tilstedeværelse av forfattere ..." (Pedagogisk leder Mona Nicolaysen i Pedagogisk Bokorm 3/2012) LES MINDRE Forlagets omtale Kunnskapsdepartementet har tillagt barnehagen den viktige oppgaven å inkludere alle barn, uavhengig av sosial bakgrunn og funksjonsnivå. Barnehagen har fått ansvar for å sikre god og tidlig hjelp til barn som har behov for særskilt oppfølging. Boka bidrar til å åpne opp for innsikt i og refleksjon over det komplekset inkludering er sett ut fra ulike perspektiver; politiske, institusjonelle, relasjonelle og etiske. Forfatterne har fokus på barnehagen i dens mange former. Den belyser både hvordan inkludering gjenfinnes som spor i barnehagens hverdagsliv og hvordan livet i barnehagen er forbundet med det omliggende samfunn og det politiske og institusjonelle landskapet. Dette landskapet er i bevegelse og endring. Bokas hovedanliggende er å utvikle kart som kan få fram hva inkludering kan innebære i dette mangfoldige og foranderlige terrenget. Bokas redaktør, Anne-Lise Arnesen, er professor på Avd. for lærerutdanning ved Høgskolen i Østfold. De øvrige bidragsyterne er: Julie Allan, Ragnhild Andresen, Tonje Kolle, Ann Sofi Larsen, Eva Simonsen, Kjell Arne Solli og Bente Ulla. "Barnehagen har makt til å definere hvem som skal betraktes som spesiell" - et enkelt og nydelig sitat tidlig i boka som viser det motsetningsfylte, det tveeggede ved inkludering/ekskludering. Voksnes holdninger har betydning for hvem et barn får mulighet til å bli i barnehagen. Jeg opplever dette som en viktig og relevant bok. Temperaturen i enkelte av artiklene er svært høy og jeg har opplevd en sterk tilstedeværelse av forfattere ..." (Pedagogisk leder Mona Nicolaysen i Pedagogisk Bokorm 3/2012)