Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Førskolepedagogikk Jeg vil også være med!

    Jeg vil også være med!

    Jeg vil også være med!

    Jeg vil også være med! (lekens betydning for barns trivsel og sosiale læring i barnehagen)

    Forfatter Cappelen akademisk

    På lager - sendes nå ( 4 stk. )

    359,- Nå 311,-

    ISBN:

    9788202322304

    Forlag:

    Cappelen akademisk

    Trykkeår:

    2014

    Utgitt:

    2010

    Utgave:

    1

    Sider:

    183

    Vekt:

    362 gr

    Alder:

    Voksen

    Jeg vil også være med!
    Cappelen akademisk
    9788202322304

    Forlagets omtale:

    Hovedformålet med boka er å gi barnehagepersonale, førskolelærerstudenter og andre studenter på høgskole- og universitetsnivå som er opptatt av førskolebarn, et innblikk i hvordan man i barnehagen kan oppdage, kartlegge og iverksette tiltak overfor barn som ofte blir avvist og ignorert av sine LES MER jevnaldrende. For å få til dette må man både fokusere på barnet og på barnets omgivelser i barnehagen, da andre barn og voksne i stor grad er med på å påvirke barnets atferd. Bokas tema belyses fra ulike teoretiske perspektiver. Sentralt står teori om lek, avvisning og ignorering og kanskje aller viktigst: teori om hvordan personalet i barnehagen kan hjelpe barn som før har blitt avvist og ignorert, til å bli inkludert i leken. For å få til dette er lekegrupper med 2-3 andre barn og en voksen den metoden som blir beskrevet. Lekegruppene blir satt sammen og tiltakene satt i verk på bakgrunn av kartlegging som er gjort på forhånd. De er skreddersydd det enkelte barnet og dets barnehagekontekst og følger ikke en ferdiglaget mal. Den voksnes oppgave i lekegruppen blir å observere barnet og gi det tilpasset støtte mens leken og samhandlingen pågår. LES MINDRE Forlagets omtale Hovedformålet med boka er å gi barnehagepersonale, førskolelærerstudenter og andre studenter på høgskole- og universitetsnivå som er opptatt av førskolebarn, et innblikk i hvordan man i barnehagen kan oppdage, kartlegge og iverksette tiltak overfor barn som ofte blir avvist og ignorert av sine jevnaldrende. For å få til dette må man både fokusere på barnet og på barnets omgivelser i barnehagen, da andre barn og voksne i stor grad er med på å påvirke barnets atferd. Bokas tema belyses fra ulike teoretiske perspektiver. Sentralt står teori om lek, avvisning og ignorering og kanskje aller viktigst: teori om hvordan personalet i barnehagen kan hjelpe barn som før har blitt avvist og ignorert, til å bli inkludert i leken. For å få til dette er lekegrupper med 2-3 andre barn og en voksen den metoden som blir beskrevet. Lekegruppene blir satt sammen og tiltakene satt i verk på bakgrunn av kartlegging som er gjort på forhånd. De er skreddersydd det enkelte barnet og dets barnehagekontekst og følger ikke en ferdiglaget mal. Den voksnes oppgave i lekegruppen blir å observere barnet og gi det tilpasset støtte mens leken og samhandlingen pågår.