Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Jeg vil også være med!

    Jeg vil også være med!

    Jeg vil også være med!

    Jeg vil også være med! (lekens betydning for barns trivsel og sosiale læring i barnehagen)

    Forfatter Cappelen akademisk

    På lager - sendes nå ( 3 stk. )

    369,- Nå 319,-

    ISBN:

    9788202322304

    Forlag:

    Cappelen akademisk

    Trykkeår:

    2014

    Utgitt:

    2010

    Utgave:

    1

    Sider:

    183

    Vekt:

    362 gr

    Alder:

    Voksen

    Jeg vil også være med!
    Cappelen akademisk
    9788202322304

    Forlagets omtale:

    Hovedformålet med boka er å gi barnehagepersonale, førskolelærerstudenter og andre studenter på høgskole- og universitetsnivå som er opptatt av førskolebarn, et innblikk i hvordan man i barnehagen kan oppdage, kartlegge og iverksette tiltak overfor barn som ofte blir avvist og ignorert av sine LES MER jevnaldrende. For å få til dette må man både fokusere på barnet og på barnets omgivelser i barnehagen, da andre barn og voksne i stor grad er med på å påvirke barnets atferd. Bokas tema belyses fra ulike teoretiske perspektiver. Sentralt står teori om lek, avvisning og ignorering og kanskje aller viktigst: teori om hvordan personalet i barnehagen kan hjelpe barn som før har blitt avvist og ignorert, til å bli inkludert i leken. For å få til dette er lekegrupper med 2-3 andre barn og en voksen den metoden som blir beskrevet. Lekegruppene blir satt sammen og tiltakene satt i verk på bakgrunn av kartlegging som er gjort på forhånd. De er skreddersydd det enkelte barnet og dets barnehagekontekst og følger ikke en ferdiglaget mal. Den voksnes oppgave i lekegruppen blir å observere barnet og gi det tilpasset støtte mens leken og samhandlingen pågår. LES MINDRE Forlagets omtale Hovedformålet med boka er å gi barnehagepersonale, førskolelærerstudenter og andre studenter på høgskole- og universitetsnivå som er opptatt av førskolebarn, et innblikk i hvordan man i barnehagen kan oppdage, kartlegge og iverksette tiltak overfor barn som ofte blir avvist og ignorert av sine jevnaldrende. For å få til dette må man både fokusere på barnet og på barnets omgivelser i barnehagen, da andre barn og voksne i stor grad er med på å påvirke barnets atferd. Bokas tema belyses fra ulike teoretiske perspektiver. Sentralt står teori om lek, avvisning og ignorering og kanskje aller viktigst: teori om hvordan personalet i barnehagen kan hjelpe barn som før har blitt avvist og ignorert, til å bli inkludert i leken. For å få til dette er lekegrupper med 2-3 andre barn og en voksen den metoden som blir beskrevet. Lekegruppene blir satt sammen og tiltakene satt i verk på bakgrunn av kartlegging som er gjort på forhånd. De er skreddersydd det enkelte barnet og dets barnehagekontekst og følger ikke en ferdiglaget mal. Den voksnes oppgave i lekegruppen blir å observere barnet og gi det tilpasset støtte mens leken og samhandlingen pågår.