Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Førskolepedagogikk Kampen om leken

    Kampen om leken

    Kampen om leken

    Kampen om leken (ansvar og muligheter i barnehagen)

    Forfatter Kommuneforl.

    På lager - sendes nå ( 2 stk. )

    379,- Nå 328,-

    ISBN:

    9788244621922

    Forlag:

    Kommuneforl.

    Trykkeår:

    2014

    Utgitt:

    2014

    Utgave:

    1

    Sider:

    174

    Vekt:

    390 gr

    Alder:

    Voksen

    Kampen om leken
    Kommuneforl.
    9788244621922

    Forlagets omtale:

    Hvor vanskelig er det for et barn å leke? Er det «lett som en lek»? Hvordan utrykker barn et ønske om å komme inn i leken og hvordan skal de ansatte i barnehagen forstå dem? Barn generelt og utsatte barn spesielt kan ha alt fra små utfordringer til relativt store problemer med å få innpass i lek LES MER og relasjoner. Forfatteren bruker begreper som "kamp-rabling" og "vær-glad"-leken for å beskrive hvilke utfordringer barn kan møte i sin egen barnehagehverdag. Boken tydeliggjør hvilket ansvar personaltemaet har, og hvilke krav dette stiller til den pedagogiske ledelsen. Forfatteren bruker eget forsknings- og utviklingsarbeid og omfattende teoretisk materiale for å vise hvordan leken kan analyseres og følges opp systematisk. Et vell av eksempler viser hvilke muligheter barnehagen har helt konkret og praktisk. LES MINDRE Forlagets omtale Hvor vanskelig er det for et barn å leke? Er det «lett som en lek»? Hvordan utrykker barn et ønske om å komme inn i leken og hvordan skal de ansatte i barnehagen forstå dem? Barn generelt og utsatte barn spesielt kan ha alt fra små utfordringer til relativt store problemer med å få innpass i lek og relasjoner. Forfatteren bruker begreper som "kamp-rabling" og "vær-glad"-leken for å beskrive hvilke utfordringer barn kan møte i sin egen barnehagehverdag. Boken tydeliggjør hvilket ansvar personaltemaet har, og hvilke krav dette stiller til den pedagogiske ledelsen. Forfatteren bruker eget forsknings- og utviklingsarbeid og omfattende teoretisk materiale for å vise hvordan leken kan analyseres og følges opp systematisk. Et vell av eksempler viser hvilke muligheter barnehagen har helt konkret og praktisk.