Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Klasseledelse, fag og danning

    Klasseledelse, fag og danning

    Klasseledelse, fag og danning

    Klasseledelse, fag og danning

    På lager - sendes nå ( 3 stk. )

    399,- Nå 345,-

    ISBN:

    9788205425583

    Forlag:

    Gyldendal akademisk

    Trykkeår:

    2015

    Utgitt:

    2013

    Utgave:

    1

    Sider:

    234

    Vekt:

    453 gr

    Alder:

    Voksen

    Klasseledelse, fag og danning
    Gyldendal akademisk
    9788205425583

    Forlagets omtale:

    God klasseledelse er en omfattende og krevende oppgave. For å skape en god skole for elevene må læreren legge vekt på viktige verdier som deltakelse, demokrati og solide fagkunnskaper. Da medvirker læreren til danning og medbestemmelse hos elevene,samtidigsom elevenesfaglige læringsarbeidet LES MER fremmes. Boka belyser ulike sider ved klasseledelse med relevans for alle fag. Det dreier seg om danningsaspektet ved klasseledelse, om tilpasset opplæring, om elevkollektivet og om å forstå klasseledelse i lys av skolen som organisasjon. Boka konkretiserer også klasseledelse i forhold til det enkelte skolefaget, med sine kunnskapstradisjoner og sine innebygde forståelsesformer og arbeidsmåter. Her er kapitler om klassesamtaler i matematikk og RLE-faget, om arbeidsmåter i engelsk- og norskfaget, om kunnskapsforståelse i kroppsøving- og musikkfaget og konkrete erfaringer fra bruk av IKT i klasserommet. Boka gir dermed et komparativt perspektiv på klasseledelse i de enkelte fag og innspill til diskusjoner i studentgruppa eller lærerkollegiet. LES MINDRE Forlagets omtale God klasseledelse er en omfattende og krevende oppgave. For å skape en god skole for elevene må læreren legge vekt på viktige verdier som deltakelse, demokrati og solide fagkunnskaper. Da medvirker læreren til danning og medbestemmelse hos elevene,samtidigsom elevenesfaglige læringsarbeidet fremmes. Boka belyser ulike sider ved klasseledelse med relevans for alle fag. Det dreier seg om danningsaspektet ved klasseledelse, om tilpasset opplæring, om elevkollektivet og om å forstå klasseledelse i lys av skolen som organisasjon. Boka konkretiserer også klasseledelse i forhold til det enkelte skolefaget, med sine kunnskapstradisjoner og sine innebygde forståelsesformer og arbeidsmåter. Her er kapitler om klassesamtaler i matematikk og RLE-faget, om arbeidsmåter i engelsk- og norskfaget, om kunnskapsforståelse i kroppsøving- og musikkfaget og konkrete erfaringer fra bruk av IKT i klasserommet. Boka gir dermed et komparativt perspektiv på klasseledelse i de enkelte fag og innspill til diskusjoner i studentgruppa eller lærerkollegiet.

    Alternative utgaver
    Klasseledelse, fag og danning
    E-bok i salg / nedlastbar / les info først
    E-bok, Bokmål
    350,-
    Kjøp på Ebok.no