Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Klasseledelse

    Klasseledelse

    Klasseledelse

    Klasseledelse (for elevens læring)

    På lager - sendes nå

    419,-

    ISBN:

    9788232100545

    Forlag:

    Akademika

    Trykkeår:

    2013

    Utgitt:

    2013

    Utgave:

    1

    Sider:

    302

    Vekt:

    584 gr

    Alder:

    Voksen

    Språk:

    Bokmål, Nynorsk og Svensk

    Klasseledelse
    Akademika
    9788232100545

    Forlagets omtale:

    I denne boka setter erfarne forskere og lærerutdannere søkelyset på klasseledelse. Hvis læreren skal kunne støtte elevenes læring, må lærerens klasseledelse fungere godt. Men hvordan oppnår læreren god klasseledelse? Boka gir en oversikt over de siste års forskning på klasseledelse, og setter LES MER klasseledelse i sammenheng med ulike ledelsesteorier. Lærerens klasseledelse henger uløselig sammen med elevenes læring og utvikling i de enkelte fag, derfor har klasseledelse knyttet til sentrale skolefag og til fagdidaktikk fått rikelig plass i boka. Videre blir ulike sider ved klasseledelse og læreres profesjonsutvikling diskutert, slik som kontaktlærerens spesielle ansvar, lærerens rolle når elever trenger ekstra støtte, læreren i spenning mellom byråkrati og autonomi, og hvordan læreren kan bidra til å utvikle elever til frie, demokratiske mennesker. Avslutningsvis fokuserer boka på de nyutdannede lærerne, som opplever klasseledelse som en stor utfordring. Denne fagfellevurderte vitenskapelige antologien er aktuell for lærerstudenter, pedagogikkstudenter, studenter innen skoleledelse og i veilederutdanning.Den vil også være nyttig lesning for lærere, skoleledere og skoleeiere, lærerutdannere, forskere og de som arbeider med lærerutdanning i forvaltningen. LES MINDRE Forlagets omtale I denne boka setter erfarne forskere og lærerutdannere søkelyset på klasseledelse. Hvis læreren skal kunne støtte elevenes læring, må lærerens klasseledelse fungere godt. Men hvordan oppnår læreren god klasseledelse? Boka gir en oversikt over de siste års forskning på klasseledelse, og setter klasseledelse i sammenheng med ulike ledelsesteorier. Lærerens klasseledelse henger uløselig sammen med elevenes læring og utvikling i de enkelte fag, derfor har klasseledelse knyttet til sentrale skolefag og til fagdidaktikk fått rikelig plass i boka. Videre blir ulike sider ved klasseledelse og læreres profesjonsutvikling diskutert, slik som kontaktlærerens spesielle ansvar, lærerens rolle når elever trenger ekstra støtte, læreren i spenning mellom byråkrati og autonomi, og hvordan læreren kan bidra til å utvikle elever til frie, demokratiske mennesker. Avslutningsvis fokuserer boka på de nyutdannede lærerne, som opplever klasseledelse som en stor utfordring. Denne fagfellevurderte vitenskapelige antologien er aktuell for lærerstudenter, pedagogikkstudenter, studenter innen skoleledelse og i veilederutdanning.Den vil også være nyttig lesning for lærere, skoleledere og skoleeiere, lærerutdannere, forskere og de som arbeider med lærerutdanning i forvaltningen.