Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Klasseledelsens blindflekker

    Klasseledelsens blindflekker

    Klasseledelsens blindflekker

    Klasseledelsens blindflekker (om uro, klasseledelse og ny-enkel pedagogikk)

    Forfatter Norsk pedagogisk forl.

    (Maria Øksnes - Forfatter)

    Norsk pedagogisk forl.

    På lager - sendes nå ( 1 stk. )

    150,- Nå 130,-

    ISBN:

    9788299856362

    Forlag:

    Norsk pedagogisk forl.

    Trykkeår:

    2014

    Utgitt:

    2014

    Utgave:

    1

    Sider:

    84

    Alder:

    Voksen

    Serie:

    Den profesjonelle lærer (nr. 3)

    Klasseledelsens blindflekker
    Norsk pedagogisk forl.
    9788299856362

    Forlagets omtale:

    I dette essay kaster Maria Øksnes og Einar Sundsdal et kritisk blikk på " "klasseledelse" " som metodisk fenomen innenfor et regime de benevner som " "ny-enkel pedagogikk" ". Hovedomdreiningspunktet innenfor denne pedagogiske trend er ulike manualgitte metoder for å dempe, bekjempe eller aller LES MER helst fjerne hovedutfordringen for lærere som vil bli gode klasseledere nemlig urolige elver. Forfatterne dveler ved fenomenet " "uro" ", og hevder dette blir behandlet som et atferdsproblem der uroen ikke blir betegnet som en naturgitt og normal reaksjon på dårlige livsbetingelser, men heller som en uønsket og unormal oppførsel som det hevdes har sin forklaring i medfødte eller tillærte sosiale avvik. Disse uheldige utviklingstrekk hevder Øksnes og Sundsdal " "... i bunn og grunn ikke er annet enn disiplinens tilbakekomst." " Vi vil hevde at Deres blikk på disse forhold ikke bare er meget treffende og velbegrunnede, men de blottlegger en satsing, og et fokus, som i beste fall er feilslått og forbigående. LES MINDRE Forlagets omtale I dette essay kaster Maria Øksnes og Einar Sundsdal et kritisk blikk på " "klasseledelse" " som metodisk fenomen innenfor et regime de benevner som " "ny-enkel pedagogikk" ". Hovedomdreiningspunktet innenfor denne pedagogiske trend er ulike manualgitte metoder for å dempe, bekjempe eller aller helst fjerne hovedutfordringen for lærere som vil bli gode klasseledere nemlig urolige elver. Forfatterne dveler ved fenomenet " "uro" ", og hevder dette blir behandlet som et atferdsproblem der uroen ikke blir betegnet som en naturgitt og normal reaksjon på dårlige livsbetingelser, men heller som en uønsket og unormal oppførsel som det hevdes har sin forklaring i medfødte eller tillærte sosiale avvik. Disse uheldige utviklingstrekk hevder Øksnes og Sundsdal " "... i bunn og grunn ikke er annet enn disiplinens tilbakekomst." " Vi vil hevde at Deres blikk på disse forhold ikke bare er meget treffende og velbegrunnede, men de blottlegger en satsing, og et fokus, som i beste fall er feilslått og forbigående.