Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Spesialpedagogikk Kommunikasjon med uvanlige barn

    Kommunikasjon med uvanlige barn

    Kommunikasjon med uvanlige barn

    Kommunikasjon med uvanlige barn (en dialogisk tilnærming)

    Forfatter Universitetsforl.

    På lager - sendes nå ( 1 stk. )

    389,- Nå 336,-

    ISBN:

    9788215022567

    Forlag:

    Universitetsforl.

    Trykkeår:

    2013

    Utgitt:

    2013

    Utgave:

    2

    Sider:

    207

    Vekt:

    444 gr

    Alder:

    Voksen

    Kommunikasjon med uvanlige barn
    Universitetsforl.
    9788215022567

    Forlagets omtale:

    Per Lorentzens utgangspunkt er at barn med funksjonsnedsettelser, sansevansker og kognitive mangler først og fremst er barn, og at de har de samme relasjonelle behovene som vanlige barn. Han utfordrer en tradisjonell forståelse der funksjonshemmede barns utviklingsbetingelser bare blir forstått LES MER utenfor vanlige og naturlige utviklingsforløp. Gjennomgangspersoner i boka er Agnes, som er en jente med omfattende sansevansker, og Nadia og Ingrida,de to lærere hennes. En rekke vignetter fra Agnes skolehverdag viser hvordan økt kommunikasjonskompetanse og språklighet vokser frem innenfor nære samspill mellom eleven og pedagogene. Det teoretiske grunnlaget henter forfatteren fra dialogisk kommunikasjonsteori, dynamisk utviklingspsykologi og nyere spedbarnsforskning. Boka er skrevet for studenter og profesjonelle som møter kommunikasjonssvake barn. Per Lorentzen er psykolog og ansatt ved Høgskolen i Oslo og Akershus. LES MINDRE Forlagets omtale Per Lorentzens utgangspunkt er at barn med funksjonsnedsettelser, sansevansker og kognitive mangler først og fremst er barn, og at de har de samme relasjonelle behovene som vanlige barn. Han utfordrer en tradisjonell forståelse der funksjonshemmede barns utviklingsbetingelser bare blir forstått utenfor vanlige og naturlige utviklingsforløp. Gjennomgangspersoner i boka er Agnes, som er en jente med omfattende sansevansker, og Nadia og Ingrida,de to lærere hennes. En rekke vignetter fra Agnes skolehverdag viser hvordan økt kommunikasjonskompetanse og språklighet vokser frem innenfor nære samspill mellom eleven og pedagogene. Det teoretiske grunnlaget henter forfatteren fra dialogisk kommunikasjonsteori, dynamisk utviklingspsykologi og nyere spedbarnsforskning. Boka er skrevet for studenter og profesjonelle som møter kommunikasjonssvake barn. Per Lorentzen er psykolog og ansatt ved Høgskolen i Oslo og Akershus.