Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Kompetent skoleledelse

    Kompetent skoleledelse

    Kompetent skoleledelse

    Kompetent skoleledelse

    På lager - sendes nå ( 4 stk. )

    399,- Nå 345,-

    ISBN:

    9788251924863

    Forlag:

    Tapir akademisk forl.

    Trykkeår:

    2010

    Utgitt:

    2010

    Utgave:

    1

    Sider:

    208

    Alder:

    Voksen

    Kompetent skoleledelse
    Tapir akademisk forl.
    9788251924863

    Forlagets omtale:

    Kravet til skoleledelse har sannsynligvis aldri vært så sterkt som i dag, og meningene om hva som kjennetegner kompetent ledelse, er flere enn noensinne. I denne antologien blir utfordringen tatt på alvor. Boka er strukturert i fire deler, etter Utdanningsdirektoratets kompetansemodell for den nye LES MER nasjonale rektorutdanningen. Artiklene gir et godt innblikk i hvilken betydning kompetent skoleledelse har for elevenes resultater og læringsmiljø, styring og administrasjon, samarbeid, organisasjonsbygging og veiledning, samt utvikling og endring i skolen. Artiklene tar blant annet opp: Norske og finske tenåringer som eksperter på ledelse i klasserommet Evaluering for læring og utvikling Kompetent klasseledelse i teknologitette klasserom Styringsstruktur, ledelse og demokratisk dannelse i skolen Demokratisk ledelse i skoler Rektors ledelseskompetanse i en digitalt kompetent skole Lederen som konstruktør av den gode skole Utfordringer i lærerrollen Lokale forhandlinger "Instructional leadership" - ledelse av forbedring av undervisning og læring i skolen Læring i reflekterende lærerteam Forfatterne er tilknyttet et nettverk av forskere og undervisere som er ansvarlig for Master i skoleledelse, som koordineres av NTNU og gjennomføres i samarbeid med høgskolene i Volda, Sør-Trøndelag, Nord-Trøndelag og Bodø. Redaktører er Roy-Asle Andreassen (Høgskulen i Volda), Eirik J. Irgens (Høgskolen i Nord-Trøndelag) og Einar M. Skaalvik (NTNU). LES MINDRE Forlagets omtale Kravet til skoleledelse har sannsynligvis aldri vært så sterkt som i dag, og meningene om hva som kjennetegner kompetent ledelse, er flere enn noensinne. I denne antologien blir utfordringen tatt på alvor. Boka er strukturert i fire deler, etter Utdanningsdirektoratets kompetansemodell for den nye nasjonale rektorutdanningen. Artiklene gir et godt innblikk i hvilken betydning kompetent skoleledelse har for elevenes resultater og læringsmiljø, styring og administrasjon, samarbeid, organisasjonsbygging og veiledning, samt utvikling og endring i skolen. Artiklene tar blant annet opp: Norske og finske tenåringer som eksperter på ledelse i klasserommet Evaluering for læring og utvikling Kompetent klasseledelse i teknologitette klasserom Styringsstruktur, ledelse og demokratisk dannelse i skolen Demokratisk ledelse i skoler Rektors ledelseskompetanse i en digitalt kompetent skole Lederen som konstruktør av den gode skole Utfordringer i lærerrollen Lokale forhandlinger "Instructional leadership" - ledelse av forbedring av undervisning og læring i skolen Læring i reflekterende lærerteam Forfatterne er tilknyttet et nettverk av forskere og undervisere som er ansvarlig for Master i skoleledelse, som koordineres av NTNU og gjennomføres i samarbeid med høgskolene i Volda, Sør-Trøndelag, Nord-Trøndelag og Bodø. Redaktører er Roy-Asle Andreassen (Høgskulen i Volda), Eirik J. Irgens (Høgskolen i Nord-Trøndelag) og Einar M. Skaalvik (NTNU).