Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Komponering i klasserommet

    Komponering i klasserommet

    Komponering i klasserommet

    Komponering i klasserommet (en praktisk metodikk)

    Forfatter Fagbokforl.

    (Magne Espeland - Forfatter)

    Fagbokforl.

    (Brit Aalberg Husebø - Forfatter)

    Fagbokforl.

    (Per Kristian Husebø - Forfatter)

    Fagbokforl.

    På lager - sendes nå ( 1 stk. )

    429,- Nå 371,-

    ISBN:

    9788276742978

    Forlag:

    Fagbokforl.

    Trykkeår:

    1997

    Utgitt:

    1996

    Utgave:

    1

    Sider:

    287

    Vekt:

    1135 gr

    Alder:

    Voksen

    Serie:

    Musikk i bruk-serien

    Språk:

    Bokmål og Nynorsk

    Komponering i klasserommet
    Fagbokforl.
    9788276742978

    Forlagets omtale:

    Komponering i klasserommet en praktisk metodikk gir en rekke konkrete anvisninger og forslag til hvordan en kan arbeide med komponering i klasserommet. Oppgavetypene er mange og varierte og omfatter komponeringsaktiviteter bl.a. knyttet til: tekster, musikalske former, dans og arbeid på LES MER datamaskin. Boka setter komponering som musikkpedagogisk arbeidsområde inn i en læringsteoretisk og skolehistorisk sammenheng. Magne Espeland er redaktør for Musikk i bruk-serien. Han ledet arbeidet med den nye læreplanen i musikk (L-97). Teamet består ellers av Vidar Andersen, Brit Aalberg Husebø og Per Kr. Husebø. Alle arbeider i musikkseksjonen ved Høgskolen i Stord/Haugesund der de gjennom en årrekke har samarbeidet med grunnskolelærere om utviklingsprosjekter og klasseromsforskning. Dette musikkpedagogiske miljøet, som består av faglærere og grunnskolelærere, har bl.a. gjennomført prosjekter som «Musikk i klasselærerutdanningen», «Musikk i bruk-prosjektet» og «Det skapende mennesket og kunstfagene». LES MINDRE Forlagets omtale Komponering i klasserommet en praktisk metodikk gir en rekke konkrete anvisninger og forslag til hvordan en kan arbeide med komponering i klasserommet. Oppgavetypene er mange og varierte og omfatter komponeringsaktiviteter bl.a. knyttet til: tekster, musikalske former, dans og arbeid på datamaskin. Boka setter komponering som musikkpedagogisk arbeidsområde inn i en læringsteoretisk og skolehistorisk sammenheng. Magne Espeland er redaktør for Musikk i bruk-serien. Han ledet arbeidet med den nye læreplanen i musikk (L-97). Teamet består ellers av Vidar Andersen, Brit Aalberg Husebø og Per Kr. Husebø. Alle arbeider i musikkseksjonen ved Høgskolen i Stord/Haugesund der de gjennom en årrekke har samarbeidet med grunnskolelærere om utviklingsprosjekter og klasseromsforskning. Dette musikkpedagogiske miljøet, som består av faglærere og grunnskolelærere, har bl.a. gjennomført prosjekter som «Musikk i klasselærerutdanningen», «Musikk i bruk-prosjektet» og «Det skapende mennesket og kunstfagene».