Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Førskolepedagogikk Kontakt med barn

    Kontakt med barn

    Kontakt med barn

    Kontakt med barn (innføring i førskolelærerens arbeid på grunnlag av observasjon)

    Forfatter Gyldendal akademisk

    På lager - sendes nå ( 7 stk. )

    439,- Nå 380,-

    ISBN:

    9788205416338

    Forlag:

    Gyldendal akademisk

    Trykkeår:

    2015

    Utgitt:

    2011

    Utgave:

    2

    Sider:

    230

    Vekt:

    366 gr

    Alder:

    Voksen

    Kontakt med barn
    Gyldendal akademisk
    9788205416338

    Haugenboks omtale:

    Forfatteren legger vekt på tema som kontakt, omsorg, læring, gruppe-individ og observasjon i denne boken, som tar opp førskolelærerstudentens relasjon til barn som enkeltindivider, og barn i grupper. Målet er å stimulere til refleksjon, læring og utvikling av det å forholde seg til barn, oppdragelse LES MER og læring som profesjonell yrkesutøver. Har litteraturliste. LES MINDRE Haugenboks omtale Forfatteren legger vekt på tema som kontakt, omsorg, læring, gruppe-individ og observasjon i denne boken, som tar opp førskolelærerstudentens relasjon til barn som enkeltindivider, og barn i grupper. Målet er å stimulere til refleksjon, læring og utvikling av det å forholde seg til barn, oppdragelse og læring som profesjonell yrkesutøver. Har litteraturliste.

    Forlagets omtale:

    I Kontakt med barn blir utfordringer førskolelærere møter i arbeidet med barn drøftet inngående. Tema som kontakt, omsorg, læring, gruppe ? individ og observasjon er sentrale. At personalet har evne til kontakt med barn er et grunnleggende kriterium når en vurderer barnehagens kvalitet. LES MER Førskolelæreren skal ikke bare ha god innsikt i egen kontaktevne, hun eller han har også et ansvar for å følge opp de øvrige ansattes kontaktkompetanse. Boka stimulerer til refleksjon knyttet til førskolelærerstudentens relasjon til enkeltbarn og barnegrupper. Slik refleksjon fremmer læring og utvikling av det å kunne forholde seg til barn, oppdragelse og læring på en profesjonell måte. I den nye utgaven av boka er særlig områdene lek, likestilling og et ressursorientert syn på barn forsterket. LES MINDRE Forlagets omtale I Kontakt med barn blir utfordringer førskolelærere møter i arbeidet med barn drøftet inngående. Tema som kontakt, omsorg, læring, gruppe ? individ og observasjon er sentrale. At personalet har evne til kontakt med barn er et grunnleggende kriterium når en vurderer barnehagens kvalitet. Førskolelæreren skal ikke bare ha god innsikt i egen kontaktevne, hun eller han har også et ansvar for å følge opp de øvrige ansattes kontaktkompetanse. Boka stimulerer til refleksjon knyttet til førskolelærerstudentens relasjon til enkeltbarn og barnegrupper. Slik refleksjon fremmer læring og utvikling av det å kunne forholde seg til barn, oppdragelse og læring på en profesjonell måte. I den nye utgaven av boka er særlig områdene lek, likestilling og et ressursorientert syn på barn forsterket.