Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Krafttak for lesing i fag

    Krafttak for lesing i fag

    Krafttak for lesing i fag

    Krafttak for lesing i fag

    På lager - sendes nå ( 2 stk. )

    319,- Nå 276,-

    ISBN:

    9788232101405

    Forlag:

    Akademika

    Trykkeår:

    2013

    Utgitt:

    2013

    Utgave:

    1

    Sider:

    197

    Vekt:

    386 gr

    Alder:

    Voksen

    Språk:

    Bokmål og Engelsk

    Krafttak for lesing i fag
    Akademika
    9788232101405

    Forlagets omtale:

    Hva er årsaken når norske elever ikke leser godt nok? I de siste årene er vi blitt mer oppmerksomme på at det ikke er nok å knekke lesekoden for å bli en god leser. Elevene trenger ulike strategier når de skal få grep om tekstene i de ulike fagene. Lærere må både ha innsikt i varierte måter å LES MER angripe en tekst på, kunnskap om elevenes forutsetninger og om elevenes første- og andrespråk. Bakgrunnen for denne boka er en stor nasjonal lesesatsing som ble iverksatt i 2008. Leseren får her innblikk i hvilke erfaringer man har med endringene som ble gjennomført i skolen. Det settes bl.a. søkelys på lesing i ulike fag, ulike måter å arbeide med lesing, og observasjon i egen klasse. Boka vil være nyttig for alle som arbeider i skolen og trenger å få nye innspill til hvordan man kan arbeide med lesing i fag. Den er særlig aktuell for lærerstudenter som skal sette seg inn i klasseromsobservasjon, lesing og endring i skolen. LES MINDRE Forlagets omtale Hva er årsaken når norske elever ikke leser godt nok? I de siste årene er vi blitt mer oppmerksomme på at det ikke er nok å knekke lesekoden for å bli en god leser. Elevene trenger ulike strategier når de skal få grep om tekstene i de ulike fagene. Lærere må både ha innsikt i varierte måter å angripe en tekst på, kunnskap om elevenes forutsetninger og om elevenes første- og andrespråk. Bakgrunnen for denne boka er en stor nasjonal lesesatsing som ble iverksatt i 2008. Leseren får her innblikk i hvilke erfaringer man har med endringene som ble gjennomført i skolen. Det settes bl.a. søkelys på lesing i ulike fag, ulike måter å arbeide med lesing, og observasjon i egen klasse. Boka vil være nyttig for alle som arbeider i skolen og trenger å få nye innspill til hvordan man kan arbeide med lesing i fag. Den er særlig aktuell for lærerstudenter som skal sette seg inn i klasseromsobservasjon, lesing og endring i skolen.

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.