Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Krafttak for lesing i fag

    Krafttak for lesing i fag

    Krafttak for lesing i fag

    Krafttak for lesing i fag

    På lager - sendes nå ( 2 stk. )

    309,- Nå 267,-

    ISBN:

    9788232101405

    Forlag:

    Akademika

    Trykkeår:

    2013

    Utgitt:

    2013

    Utgave:

    1

    Sider:

    197

    Vekt:

    386 gr

    Alder:

    Voksen

    Språk:

    Bokmål og Engelsk

    Krafttak for lesing i fag
    Akademika
    9788232101405

    Forlagets omtale:

    Hva er årsaken når norske elever ikke leser godt nok? I de siste årene er vi blitt mer oppmerksomme på at det ikke er nok å knekke lesekoden for å bli en god leser. Elevene trenger ulike strategier når de skal få grep om tekstene i de ulike fagene. Lærere må både ha innsikt i varierte måter å LES MER angripe en tekst på, kunnskap om elevenes forutsetninger og om elevenes første- og andrespråk. Bakgrunnen for denne boka er en stor nasjonal lesesatsing som ble iverksatt i 2008. Leseren får her innblikk i hvilke erfaringer man har med endringene som ble gjennomført i skolen. Det settes bl.a. søkelys på lesing i ulike fag, ulike måter å arbeide med lesing, og observasjon i egen klasse. Boka vil være nyttig for alle som arbeider i skolen og trenger å få nye innspill til hvordan man kan arbeide med lesing i fag. Den er særlig aktuell for lærerstudenter som skal sette seg inn i klasseromsobservasjon, lesing og endring i skolen. LES MINDRE Forlagets omtale Hva er årsaken når norske elever ikke leser godt nok? I de siste årene er vi blitt mer oppmerksomme på at det ikke er nok å knekke lesekoden for å bli en god leser. Elevene trenger ulike strategier når de skal få grep om tekstene i de ulike fagene. Lærere må både ha innsikt i varierte måter å angripe en tekst på, kunnskap om elevenes forutsetninger og om elevenes første- og andrespråk. Bakgrunnen for denne boka er en stor nasjonal lesesatsing som ble iverksatt i 2008. Leseren får her innblikk i hvilke erfaringer man har med endringene som ble gjennomført i skolen. Det settes bl.a. søkelys på lesing i ulike fag, ulike måter å arbeide med lesing, og observasjon i egen klasse. Boka vil være nyttig for alle som arbeider i skolen og trenger å få nye innspill til hvordan man kan arbeide med lesing i fag. Den er særlig aktuell for lærerstudenter som skal sette seg inn i klasseromsobservasjon, lesing og endring i skolen.