Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Kroppen i lek og læring

    Kroppen i lek og læring

    Kroppen i lek og læring

    Kroppen i lek og læring (sirkus i barnehage og skole)

    Forfatter Fagbokforl.

    (Heid Osnes - Forfatter)

    Fagbokforl.

    (Heid Osnes - Illustratør)

    Fagbokforl.

    På lager - sendes nå ( 4 stk. )

    359,- Nå 311,-

    ISBN:

    9788245005202

    Forlag:

    Fagbokforl.

    Trykkeår:

    2009

    Utgitt:

    2009

    Utgave:

    1

    Sider:

    220

    Vekt:

    464 gr

    Alder:

    Voksen

    Kroppen i lek og læring
    Fagbokforl.
    9788245005202

    Forlagets omtale:

    Kroppen i lek og læring tar for seg barns kroppslige lek og relaterer den til sirkussjangeren. Forfatterne viser hvordan sirkuslek kan brukes som et pedagogisk verktøy i skole og barnehage, og inspirerer til nye måter å utfordre barns fysiske lek på. I tverrfaglig prosjektarbeid er sirkus en egnet LES MER ramme for å ivareta barns egen lekekultur og kroppslige væremåte. Bokens første del drøfter ulike teorier om kropp og barns kroppslige og estetiske uttrykk i lek. Den andre delen er en praktisk gjennomgang av ulike øvelser og aktiviteter. Boken gir også inspirasjon til oppbygging av ulike sirkusnumre og hvordan en kan lage og bruke enkelt utstyr i denne sammenheng, og forfatterne gir eksempler på hvordan ulike fag kan trekkes inn i et slikt tverrfaglig prosjekt. De viser også hvordan førskolelærere og lærere kan jobbe pedagogisk med imp-lementering av den nye rammeplanen for barnehagen og skolens kunnskapsløft. Maybritt Jensen og Heid Osnes er begge høgskolelektorer ved Høgskolen i Oslo, avdeling for førskolelærerutdanning. Jensen underviser i drama, og Osnes underviser i fysisk fostring. LES MINDRE Forlagets omtale Kroppen i lek og læring tar for seg barns kroppslige lek og relaterer den til sirkussjangeren. Forfatterne viser hvordan sirkuslek kan brukes som et pedagogisk verktøy i skole og barnehage, og inspirerer til nye måter å utfordre barns fysiske lek på. I tverrfaglig prosjektarbeid er sirkus en egnet ramme for å ivareta barns egen lekekultur og kroppslige væremåte. Bokens første del drøfter ulike teorier om kropp og barns kroppslige og estetiske uttrykk i lek. Den andre delen er en praktisk gjennomgang av ulike øvelser og aktiviteter. Boken gir også inspirasjon til oppbygging av ulike sirkusnumre og hvordan en kan lage og bruke enkelt utstyr i denne sammenheng, og forfatterne gir eksempler på hvordan ulike fag kan trekkes inn i et slikt tverrfaglig prosjekt. De viser også hvordan førskolelærere og lærere kan jobbe pedagogisk med imp-lementering av den nye rammeplanen for barnehagen og skolens kunnskapsløft. Maybritt Jensen og Heid Osnes er begge høgskolelektorer ved Høgskolen i Oslo, avdeling for førskolelærerutdanning. Jensen underviser i drama, og Osnes underviser i fysisk fostring.