Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Kroppen i lek og læring

    Kroppen i lek og læring

    Kroppen i lek og læring

    Kroppen i lek og læring (sirkus i barnehage og skole)

    Forfatter Fagbokforl.

    (Heid Osnes - Forfatter)

    Fagbokforl.

    (Heid Osnes - Illustratør)

    Fagbokforl.

    Levering 2-6 dager

    369,- Nå 315,-

    ISBN:

    9788245005202

    Forlag:

    Fagbokforl.

    Trykkeår:

    2009

    Utgitt:

    2009

    Utgave:

    1

    Sider:

    220

    Vekt:

    464 gr

    Alder:

    Voksen

    Kroppen i lek og læring
    Fagbokforl.
    9788245005202

    Forlagets omtale:

    Kroppen i lek og læring tar for seg barns kroppslige lek og relaterer den til sirkussjangeren. Forfatterne viser hvordan sirkuslek kan brukes som et pedagogisk verktøy i skole og barnehage, og inspirerer til nye måter å utfordre barns fysiske lek på. I tverrfaglig prosjektarbeid er sirkus en egnet LES MER ramme for å ivareta barns egen lekekultur og kroppslige væremåte. Bokens første del drøfter ulike teorier om kropp og barns kroppslige og estetiske uttrykk i lek. Den andre delen er en praktisk gjennomgang av ulike øvelser og aktiviteter. Boken gir også inspirasjon til oppbygging av ulike sirkusnumre og hvordan en kan lage og bruke enkelt utstyr i denne sammenheng, og forfatterne gir eksempler på hvordan ulike fag kan trekkes inn i et slikt tverrfaglig prosjekt. De viser også hvordan førskolelærere og lærere kan jobbe pedagogisk med imp-lementering av den nye rammeplanen for barnehagen og skolens kunnskapsløft. Maybritt Jensen og Heid Osnes er begge høgskolelektorer ved Høgskolen i Oslo, avdeling for førskolelærerutdanning. Jensen underviser i drama, og Osnes underviser i fysisk fostring. LES MINDRE Forlagets omtale Kroppen i lek og læring tar for seg barns kroppslige lek og relaterer den til sirkussjangeren. Forfatterne viser hvordan sirkuslek kan brukes som et pedagogisk verktøy i skole og barnehage, og inspirerer til nye måter å utfordre barns fysiske lek på. I tverrfaglig prosjektarbeid er sirkus en egnet ramme for å ivareta barns egen lekekultur og kroppslige væremåte. Bokens første del drøfter ulike teorier om kropp og barns kroppslige og estetiske uttrykk i lek. Den andre delen er en praktisk gjennomgang av ulike øvelser og aktiviteter. Boken gir også inspirasjon til oppbygging av ulike sirkusnumre og hvordan en kan lage og bruke enkelt utstyr i denne sammenheng, og forfatterne gir eksempler på hvordan ulike fag kan trekkes inn i et slikt tverrfaglig prosjekt. De viser også hvordan førskolelærere og lærere kan jobbe pedagogisk med imp-lementering av den nye rammeplanen for barnehagen og skolens kunnskapsløft. Maybritt Jensen og Heid Osnes er begge høgskolelektorer ved Høgskolen i Oslo, avdeling for førskolelærerutdanning. Jensen underviser i drama, og Osnes underviser i fysisk fostring.

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.