Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Kulturelt og etnisk elevmangfold i skolen

    Kulturelt og etnisk elevmangfold i skolen

    Kulturelt og etnisk elevmangfold i skolen

    Kulturelt og etnisk elevmangfold i skolen

    På lager - sendes nå ( 4 stk. )

    349,- Nå 302,-

    ISBN:

    9788232101986

    Forlag:

    Fagbokforl.

    Trykkeår:

    2015

    Utgitt:

    2014

    Utgave:

    1

    Sider:

    210

    Vekt:

    409 gr

    Alder:

    Voksen

    Språk:

    Bokmål og Dansk

    Kulturelt og etnisk elevmangfold i skolen
    Fagbokforl.
    9788232101986

    Forlagets omtale:

    Hvordan kan skolen bli bedre på å tilrettelegge for elever med ulik kulturell bakgrunn? Boken omhandler lærerens arbeid i det flerkulturelle klasserommet. Den er teoretisk og ideologisk forankret i et humanistisk grunnsyn, der målet er dannelse gjennom individuell frigjøring og aktiv deltakelse i LES MER eget liv og i samfunnslivet. Skolefagene er sentrale i boken. De ulike kapitlene omhandler blant annet problemstillinger knyttet til språkutvikling, matematikk for flerkulturelle elever, det fler-religiøse klasserommet og betydning av praktisk-estetiske fag som ledd i inkluderingen av alle barn i skolen. Boken er primært rettet mot lærerutdannere, studenter og lærere. Redaktør Bente Bolme Moen er førstelektor i pedagogikk ved HIST. Blant noen av de øvrige bidragsytere er Thomas Hylland Eriksen, Thor Andrè Skrefsrud, Ragnar Arntzen, Anne B. Lund og Joron Pihl mfl. LES MINDRE Forlagets omtale Hvordan kan skolen bli bedre på å tilrettelegge for elever med ulik kulturell bakgrunn? Boken omhandler lærerens arbeid i det flerkulturelle klasserommet. Den er teoretisk og ideologisk forankret i et humanistisk grunnsyn, der målet er dannelse gjennom individuell frigjøring og aktiv deltakelse i eget liv og i samfunnslivet. Skolefagene er sentrale i boken. De ulike kapitlene omhandler blant annet problemstillinger knyttet til språkutvikling, matematikk for flerkulturelle elever, det fler-religiøse klasserommet og betydning av praktisk-estetiske fag som ledd i inkluderingen av alle barn i skolen. Boken er primært rettet mot lærerutdannere, studenter og lærere. Redaktør Bente Bolme Moen er førstelektor i pedagogikk ved HIST. Blant noen av de øvrige bidragsytere er Thomas Hylland Eriksen, Thor Andrè Skrefsrud, Ragnar Arntzen, Anne B. Lund og Joron Pihl mfl.