Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Kunnskap i skolen

    Kunnskap i skolen

    Kunnskap i skolen

    Kunnskap i skolen

    Levering 2-6 dager

    315,- Nå 272,-

    ISBN:

    9788251925044

    Forlag:

    Tapir akademisk forl.

    Trykkeår:

    2010

    Utgitt:

    2010

    Utgave:

    1

    Sider:

    222

    Vekt:

    428 gr

    Alder:

    Voksen

    Språk:

    Nynorsk, Bokmål og Dansk

    Kunnskap i skolen
    Tapir akademisk forl.
    9788251925044

    Forlagets omtale:

    Denne boken er et viktig bidrag til diskusjonen om kunnskap i skolen. Her drøftes skolens rolle i utviklingen av kunnskap i det senmoderne samfunnet. Tradisjonelt har denne diskusjonen vært forbeholdt filosofiens domene, og fremdeles er antikkens kunnskapsforståelse grunnleggende når kunnskap og LES MER ulike kunnskapsformer diskuteres. Det gjenspeiler seg også i noen av denne bokens artikler, men her blir antikkens kunnskapsforståelse satt inn i en pedagogisk ramme. Kunnskap er samtidig et kjernebegrep i forståelsen av vår egen samtid, ikke minst når det gjelder fremveksten av en digital mediekultur og de utfordringene denne utviklingen stiller skolen overfor. I boken har flere fagpersoner bidratt til å belyse og problematisere kunnskapsbegrepet ut fra forskjellige perspektiver. Den enkelte forfatter har vinklet sin artikkel ut fra sitt faglige ståsted, men innenfor rammen .kunnskap i skolen.. Resultatet har blitt et spennende og variert utgangspunkt som vi håper vil stimulere til en videre pedagogisk diskurs om kunnskap i skolen. Redaktørene Sylvi Stenersen Hovdenak og Ola Erstad er professorer i pedagogikk ved Det utdanningsvitenskapelige fakultet, Universitetet i Oslo. Begge leder forskergruppen .TransAction . learning, knowing and identity in the information society. ved samme fakultet. LES MINDRE Forlagets omtale Denne boken er et viktig bidrag til diskusjonen om kunnskap i skolen. Her drøftes skolens rolle i utviklingen av kunnskap i det senmoderne samfunnet. Tradisjonelt har denne diskusjonen vært forbeholdt filosofiens domene, og fremdeles er antikkens kunnskapsforståelse grunnleggende når kunnskap og ulike kunnskapsformer diskuteres. Det gjenspeiler seg også i noen av denne bokens artikler, men her blir antikkens kunnskapsforståelse satt inn i en pedagogisk ramme. Kunnskap er samtidig et kjernebegrep i forståelsen av vår egen samtid, ikke minst når det gjelder fremveksten av en digital mediekultur og de utfordringene denne utviklingen stiller skolen overfor. I boken har flere fagpersoner bidratt til å belyse og problematisere kunnskapsbegrepet ut fra forskjellige perspektiver. Den enkelte forfatter har vinklet sin artikkel ut fra sitt faglige ståsted, men innenfor rammen .kunnskap i skolen.. Resultatet har blitt et spennende og variert utgangspunkt som vi håper vil stimulere til en videre pedagogisk diskurs om kunnskap i skolen. Redaktørene Sylvi Stenersen Hovdenak og Ola Erstad er professorer i pedagogikk ved Det utdanningsvitenskapelige fakultet, Universitetet i Oslo. Begge leder forskergruppen .TransAction . learning, knowing and identity in the information society. ved samme fakultet.

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.