Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Kunnskap i skolen

    Kunnskap i skolen

    Kunnskap i skolen

    Kunnskap i skolen

    Levering 2-6 dager

    305,- Nå 264,-

    ISBN:

    9788251925044

    Forlag:

    Tapir akademisk forl.

    Trykkeår:

    2010

    Utgitt:

    2010

    Utgave:

    1

    Sider:

    222

    Vekt:

    428 gr

    Alder:

    Voksen

    Språk:

    Bokmål, Nynorsk og Dansk

    Kunnskap i skolen
    Tapir akademisk forl.
    9788251925044

    Forlagets omtale:

    Denne boken er et viktig bidrag til diskusjonen om kunnskap i skolen. Her drøftes skolens rolle i utviklingen av kunnskap i det senmoderne samfunnet. Tradisjonelt har denne diskusjonen vært forbeholdt filosofiens domene, og fremdeles er antikkens kunnskapsforståelse grunnleggende når kunnskap og LES MER ulike kunnskapsformer diskuteres. Det gjenspeiler seg også i noen av denne bokens artikler, men her blir antikkens kunnskapsforståelse satt inn i en pedagogisk ramme. Kunnskap er samtidig et kjernebegrep i forståelsen av vår egen samtid, ikke minst når det gjelder fremveksten av en digital mediekultur og de utfordringene denne utviklingen stiller skolen overfor. I boken har flere fagpersoner bidratt til å belyse og problematisere kunnskapsbegrepet ut fra forskjellige perspektiver. Den enkelte forfatter har vinklet sin artikkel ut fra sitt faglige ståsted, men innenfor rammen .kunnskap i skolen.. Resultatet har blitt et spennende og variert utgangspunkt som vi håper vil stimulere til en videre pedagogisk diskurs om kunnskap i skolen. Redaktørene Sylvi Stenersen Hovdenak og Ola Erstad er professorer i pedagogikk ved Det utdanningsvitenskapelige fakultet, Universitetet i Oslo. Begge leder forskergruppen .TransAction . learning, knowing and identity in the information society. ved samme fakultet. LES MINDRE Forlagets omtale Denne boken er et viktig bidrag til diskusjonen om kunnskap i skolen. Her drøftes skolens rolle i utviklingen av kunnskap i det senmoderne samfunnet. Tradisjonelt har denne diskusjonen vært forbeholdt filosofiens domene, og fremdeles er antikkens kunnskapsforståelse grunnleggende når kunnskap og ulike kunnskapsformer diskuteres. Det gjenspeiler seg også i noen av denne bokens artikler, men her blir antikkens kunnskapsforståelse satt inn i en pedagogisk ramme. Kunnskap er samtidig et kjernebegrep i forståelsen av vår egen samtid, ikke minst når det gjelder fremveksten av en digital mediekultur og de utfordringene denne utviklingen stiller skolen overfor. I boken har flere fagpersoner bidratt til å belyse og problematisere kunnskapsbegrepet ut fra forskjellige perspektiver. Den enkelte forfatter har vinklet sin artikkel ut fra sitt faglige ståsted, men innenfor rammen .kunnskap i skolen.. Resultatet har blitt et spennende og variert utgangspunkt som vi håper vil stimulere til en videre pedagogisk diskurs om kunnskap i skolen. Redaktørene Sylvi Stenersen Hovdenak og Ola Erstad er professorer i pedagogikk ved Det utdanningsvitenskapelige fakultet, Universitetet i Oslo. Begge leder forskergruppen .TransAction . learning, knowing and identity in the information society. ved samme fakultet.