Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Kunnskapsløftet

    Kunnskapsløftet

    Kunnskapsløftet

    Kunnskapsløftet (på vei mot felles kvalitetsansvar?)

    Forfatter Universitetsforl.

    Levering 2-6 dager

    429,- Nå 371,-

    ISBN:

    9788215016214

    Forlag:

    Universitetsforl.

    Trykkeår:

    2015

    Utgitt:

    2010

    Utgave:

    1

    Sider:

    276

    Vekt:

    608 gr

    Alder:

    Voksen

    Kunnskapsløftet
    Universitetsforl.
    9788215016214

    Haugenboks omtale:

    Denne boken tar for seg hvorfor og hvordan Kunnskapsløftet må utvikles og fornyes, og diskuterer premissene for reformen i lys av dagens kunnskapssamfunn. Boken er skrevet for skoleledere og skoleeiere, men kan også leses av alle som ønsker større innsikt i læreplanimplementering og læreplantenkning LES MER generelt og Kunnskapsløftet spesielt. Med litteraturliste. LES MINDRE Haugenboks omtale Denne boken tar for seg hvorfor og hvordan Kunnskapsløftet må utvikles og fornyes, og diskuterer premissene for reformen i lys av dagens kunnskapssamfunn. Boken er skrevet for skoleledere og skoleeiere, men kan også leses av alle som ønsker større innsikt i læreplanimplementering og læreplantenkning generelt og Kunnskapsløftet spesielt. Med litteraturliste.

    Forlagets omtale:

    Denne boka løfter fram hvorfor og hvordan Kunnskapsløftet må utvikles og fornyes, slik at det kan bidra til å gi alle elever den opplæringen de har krav på. Boka kan på den ene siden brukes til kritiske analyser av Kunnskapsløftet som utdannings- og læreplanreform. På den andre siden kan den brukes LES MER normativt til å videreutvikle forslag til forbedringer av reformen. Forfatterne viser til en undersøkelse der skoleeiere har blitt spurt om hvordan implementeringen av Kunnskapsløftet har foregått. Undersøkelsen viser tydelig er det er delte oppfatninger og at ulike prioriteringer har funnet sted. Forfatterne diskuterer på den bakgrunn om skoleeiere er seg bevisst det ansvaret de har for kompetanse innenfor opplæring i skolen. "Her stiller han mange vektige spørsmål som alle som er opptatt av mening og sammenheng i skoleutviklingen i landet vårt, bør få med seg og tenke gjennom. Til oss lærere gir i praksisfeltet gir boka mange innspill til en bredere kunnskap og forståelse av vårt oppdrag." (Marit Rundberg, Bedre skole nr. 3 2011) LES MINDRE Forlagets omtale Denne boka løfter fram hvorfor og hvordan Kunnskapsløftet må utvikles og fornyes, slik at det kan bidra til å gi alle elever den opplæringen de har krav på. Boka kan på den ene siden brukes til kritiske analyser av Kunnskapsløftet som utdannings- og læreplanreform. På den andre siden kan den brukes normativt til å videreutvikle forslag til forbedringer av reformen. Forfatterne viser til en undersøkelse der skoleeiere har blitt spurt om hvordan implementeringen av Kunnskapsløftet har foregått. Undersøkelsen viser tydelig er det er delte oppfatninger og at ulike prioriteringer har funnet sted. Forfatterne diskuterer på den bakgrunn om skoleeiere er seg bevisst det ansvaret de har for kompetanse innenfor opplæring i skolen. "Her stiller han mange vektige spørsmål som alle som er opptatt av mening og sammenheng i skoleutviklingen i landet vårt, bør få med seg og tenke gjennom. Til oss lærere gir i praksisfeltet gir boka mange innspill til en bredere kunnskap og forståelse av vårt oppdrag." (Marit Rundberg, Bedre skole nr. 3 2011)