Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Kunsten å formidle

    Kunsten å formidle

    Kunsten å formidle

    Kunsten å formidle (et personlig dokument)

    Forfatter Akademika

    (Randi Juul - Illustratør)

    Akademika

    På lager - sendes nå ( 3 stk. )

    239,- Nå 207,-

    ISBN:

    9788232101917

    Forlag:

    Akademika

    Trykkeår:

    2013

    Utgitt:

    2013

    Utgave:

    1

    Sider:

    109

    Vekt:

    194 gr

    Alder:

    Voksen

    Kunsten å formidle
    Akademika
    9788232101917

    Forlagets omtale:

    Alfred Oftedal Telhaug understreker i denne boka betydningen av god formidling. Formidling av kunnskap er en sentral del av skolenes og lærernes virksomhet, og i denne boka jakter han på de grunnleggende forutsetningene for god formidling. Alfred Oftedal Telhaug (f. 1934) er en nestor i norsk LES MER pedagogikk. Han har arbeidet med undervisning og oppdragelse, praktisk så vel som teoretisk, i nærmere 60 år. Han har undervist i folkeskolen, framhaldsskolen, lærerskolen og ved universitetet. Fra 1966 til 2001 hadde han Norges lærerhøgskole / Universitetet i Trondheim (NTNU) som sin arbeidsplass. Alfred Oftedal Telhaug har i en årrekke vært det fremste navn i norsk pedagogikk: en historisk arbeidende pedagog med interesse for idéliv og sosiologi. Det har gjort nestoren til en avviker i pedagoglauget - en debattglad og stillingtakende avviker. I Kunsten å formidle slår den fremragende formidler et slag for "formidlingspedagogikken" som alternativ til den toneangivende reformpedagogikken. Professor Rune Slagstad Mye kanskje det meste av det som sies og skrives om skolen kan man gå utenom. Alfred O. Telhaug kommer man ikke forbi. Han kjenner skolen gjennom kroppskontakt og evner som ingen annen å gi dybdesyn på hva den var og hvor den er på vei og selvsagt: på hva som bør bevares, gjenoppvekkes og fornyes. Han tar dem i vingebeinet som fristes ut på ville veier. Han har satt dagsorden og han har stått støtt i strid. Ikke bare har han vært fornuftens stemme han har fått ja, tvunget oss til å lytte og høre etter. Slik har han selv levd sin lære: Kunnskap krever arbeid både fra formidler og mottaker og skal den tenne, må den fenge. Telhaug har vært og er fyrtøyet i norsk pedagogikk. Professor Gudmund Hernes LES MINDRE Forlagets omtale Alfred Oftedal Telhaug understreker i denne boka betydningen av god formidling. Formidling av kunnskap er en sentral del av skolenes og lærernes virksomhet, og i denne boka jakter han på de grunnleggende forutsetningene for god formidling. Alfred Oftedal Telhaug (f. 1934) er en nestor i norsk pedagogikk. Han har arbeidet med undervisning og oppdragelse, praktisk så vel som teoretisk, i nærmere 60 år. Han har undervist i folkeskolen, framhaldsskolen, lærerskolen og ved universitetet. Fra 1966 til 2001 hadde han Norges lærerhøgskole / Universitetet i Trondheim (NTNU) som sin arbeidsplass. Alfred Oftedal Telhaug har i en årrekke vært det fremste navn i norsk pedagogikk: en historisk arbeidende pedagog med interesse for idéliv og sosiologi. Det har gjort nestoren til en avviker i pedagoglauget - en debattglad og stillingtakende avviker. I Kunsten å formidle slår den fremragende formidler et slag for "formidlingspedagogikken" som alternativ til den toneangivende reformpedagogikken. Professor Rune Slagstad Mye kanskje det meste av det som sies og skrives om skolen kan man gå utenom. Alfred O. Telhaug kommer man ikke forbi. Han kjenner skolen gjennom kroppskontakt og evner som ingen annen å gi dybdesyn på hva den var og hvor den er på vei og selvsagt: på hva som bør bevares, gjenoppvekkes og fornyes. Han tar dem i vingebeinet som fristes ut på ville veier. Han har satt dagsorden og han har stått støtt i strid. Ikke bare har han vært fornuftens stemme han har fått ja, tvunget oss til å lytte og høre etter. Slik har han selv levd sin lære: Kunnskap krever arbeid både fra formidler og mottaker og skal den tenne, må den fenge. Telhaug har vært og er fyrtøyet i norsk pedagogikk. Professor Gudmund Hernes