Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Kunstpedagogikk og kunnskapsutvikling

    Kunstpedagogikk og kunnskapsutvikling

    Kunstpedagogikk og kunnskapsutvikling

    Kunstpedagogikk og kunnskapsutvikling

    På lager - sendes nå ( 1 stk. )

    429,- Nå 371,-

    ISBN:

    9788215021676

    Forlag:

    Universitetsforl.

    Trykkeår:

    2013

    Utgitt:

    2013

    Utgave:

    1

    Sider:

    285

    Vekt:

    691 gr

    Alder:

    Voksen

    Språk:

    Bokmål og Svensk

    Kunstpedagogikk og kunnskapsutvikling
    Universitetsforl.
    9788215021676

    Forlagets omtale:

    Denne boka viser hvilket bidrag kunstpedagogikken kan gi allmennpedagogikken. Det sentrale spørsmålet er hva som skjer i estetiske læringsprosesser: Hva om vi snur opp ned på forståelsen av verden? For en danser er det å snu opp ned på seg selv helt naturlig for å uttrykke mening gjennom bevegelse, LES MER og for en komponist er "omvending" et kompositorisk grep. Artiklene gir eksempler på at kunst kan bidra til slike prosesser i skole og utdanning. Boka består av tre deler: Den første delen setter den voksne som kunstner eller framtidig profesjonsutøver i fokus. Her beskriver forfatterne aspekter ved et annerledes lærerideal innenfor kunst, kunstfag og didaktikk. Den andre delen beskriver estetiske læringsprosesser med barn og unge. Den tredje delen belyser estetiske læringsprosesser gjennom tre artikler som presenterer kunnskapsutvikling der estetikk og kunstbaserte arbeidsformer er sentrale. I avslutningsartikkelen drøfter redaktørene betydningen av å skape et tredje rom for utdanning som omfatter faglig kunnskap, opplevelse og engasjement i helhetlige læringsforløp. LES MINDRE Forlagets omtale Denne boka viser hvilket bidrag kunstpedagogikken kan gi allmennpedagogikken. Det sentrale spørsmålet er hva som skjer i estetiske læringsprosesser: Hva om vi snur opp ned på forståelsen av verden? For en danser er det å snu opp ned på seg selv helt naturlig for å uttrykke mening gjennom bevegelse, og for en komponist er "omvending" et kompositorisk grep. Artiklene gir eksempler på at kunst kan bidra til slike prosesser i skole og utdanning. Boka består av tre deler: Den første delen setter den voksne som kunstner eller framtidig profesjonsutøver i fokus. Her beskriver forfatterne aspekter ved et annerledes lærerideal innenfor kunst, kunstfag og didaktikk. Den andre delen beskriver estetiske læringsprosesser med barn og unge. Den tredje delen belyser estetiske læringsprosesser gjennom tre artikler som presenterer kunnskapsutvikling der estetikk og kunstbaserte arbeidsformer er sentrale. I avslutningsartikkelen drøfter redaktørene betydningen av å skape et tredje rom for utdanning som omfatter faglig kunnskap, opplevelse og engasjement i helhetlige læringsforløp.

    Emner: Kunst Pedagogikk