Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Kvalitet i leseopplæringen

    Kvalitet i leseopplæringen

    Kvalitet i leseopplæringen

    Kvalitet i leseopplæringen (erfaringer med oppstart av språk- og leseveiledning)

    Forfatter Cappelen akademisk

    På lager - sendes nå ( 2 stk. )

    319,- Nå 276,-

    ISBN:

    9788202335120

    Forlag:

    Cappelen akademisk

    Trykkeår:

    2010

    Utgitt:

    2010

    Utgave:

    1

    Sider:

    119

    Vekt:

    247 gr

    Alder:

    Voksen

    Kvalitet i leseopplæringen
    Cappelen akademisk
    9788202335120

    Forlagets omtale:

    Bedre leseresultater står høyt oppe på ønskelisten i norske skoler. Erfaringer fra utlandet viser at den offisielle strategien med økt kontroll og større ytre press bare har begrenset effekt. Virkelig kvalitet i leseopplæringen krever derimot at skolen utvikler seg innenfra. Løsningen kan være å gi LES MER språk- og leseveiledere ansvar for å planlegge og koordinere leseopplæringen. Denne boka handler om teorien bak språk- og leseveilederordningen og erfaringer med å implementere ordningen i en kommune. Den viser hvilke grep engasjerte skoleledere og dyktige språk- og leseveiledere tok for å sikre kvalitet i leseopplæringen på alle trinn. Forfatteren sammenfatter og kommenterer resultatene på en måte som andre kommuner kan dra nytte av. LES MINDRE Forlagets omtale Bedre leseresultater står høyt oppe på ønskelisten i norske skoler. Erfaringer fra utlandet viser at den offisielle strategien med økt kontroll og større ytre press bare har begrenset effekt. Virkelig kvalitet i leseopplæringen krever derimot at skolen utvikler seg innenfra. Løsningen kan være å gi språk- og leseveiledere ansvar for å planlegge og koordinere leseopplæringen. Denne boka handler om teorien bak språk- og leseveilederordningen og erfaringer med å implementere ordningen i en kommune. Den viser hvilke grep engasjerte skoleledere og dyktige språk- og leseveiledere tok for å sikre kvalitet i leseopplæringen på alle trinn. Forfatteren sammenfatter og kommenterer resultatene på en måte som andre kommuner kan dra nytte av.