Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Kvalitet i norsk skole

    Kvalitet i norsk skole

    Kvalitet i norsk skole

    Kvalitet i norsk skole (internasjonale og nasjonale undersøkelser av læringsutbytte og undervisning)

    På lager - sendes nå ( 2 stk. )

    429,- Nå 371,-

    ISBN:

    9788215020044

    Forlag:

    Universitetsforl.

    Trykkeår:

    2012

    Utgitt:

    2012

    Utgave:

    1

    Sider:

    294

    Vekt:

    570 gr

    Alder:

    Voksen

    Språk:

    Bokmål, Nynorsk og Svensk

    Kvalitet i norsk skole
    Universitetsforl.
    9788215020044

    Haugenboks omtale:

    Boka består av artikler der forskere fra ulike felt beskriver hva kvalitet i skolen kan være, og hvordan vi måler og observerer dette. Haugenboks omtale Boka består av artikler der forskere fra ulike felt beskriver hva kvalitet i skolen kan være, og hvordan vi måler og observerer dette.

    Forlagets omtale:

    Siden de første PISA-resultatene i 2001 er det gjennomført mange studier av læringsutbytte og undervisning i den norske skolen. Hvilken betydning har disse undersøkelsene hatt? Er det noen sammenheng mellom de ressursene som brukes på undersøkelser og evt. forbedringer i skolen? Boka gir et LES MER overordnet og allment perspektiv på kvalitet i skolen, men går også inn i de enkelte skolefagene. De fagdidaktiske bidragene er knyttet til lesing, matematikk, naturfag og engelsk. I tillegg har boka bidrag som drøfter tverrfaglige temaer som vurdering og læringsstrategier. Boka retter seg mot en variert målgruppe og vil derfor være relevant å lese for alle som er engasjert i norsk skole, det være seg forskere, lærerutdannere, lærere, lærerstudenter eller personer med roller i forvaltning og politikkutforming av norsk skole. Med unntak av to kapitler, består boka av fagfellevurderte kapitler. Bokas bidrag belyser også noe av det fagfeltet professor Svein Lie ved ILS, Universitetet i Oslo, har bygget opp gjennom sitt engasjement i nasjonale og internasjonale prøver, sitt aktive formidlingsarbeid og i det realfagdidaktiske fagmiljøet. Lie avslutter boka med sine personlige refleksjoner om skole og undervisning gjennom evigaktuelle temaer som lærerautoritet og mobbing, lærernes faglighet og status, spørsmålet om faktakunnskap versus ferdigheter eller kompetanser, utdanningens bidrag til å utjevne sosiale forskjeller, og mye mer. LES MINDRE Forlagets omtale Siden de første PISA-resultatene i 2001 er det gjennomført mange studier av læringsutbytte og undervisning i den norske skolen. Hvilken betydning har disse undersøkelsene hatt? Er det noen sammenheng mellom de ressursene som brukes på undersøkelser og evt. forbedringer i skolen? Boka gir et overordnet og allment perspektiv på kvalitet i skolen, men går også inn i de enkelte skolefagene. De fagdidaktiske bidragene er knyttet til lesing, matematikk, naturfag og engelsk. I tillegg har boka bidrag som drøfter tverrfaglige temaer som vurdering og læringsstrategier. Boka retter seg mot en variert målgruppe og vil derfor være relevant å lese for alle som er engasjert i norsk skole, det være seg forskere, lærerutdannere, lærere, lærerstudenter eller personer med roller i forvaltning og politikkutforming av norsk skole. Med unntak av to kapitler, består boka av fagfellevurderte kapitler. Bokas bidrag belyser også noe av det fagfeltet professor Svein Lie ved ILS, Universitetet i Oslo, har bygget opp gjennom sitt engasjement i nasjonale og internasjonale prøver, sitt aktive formidlingsarbeid og i det realfagdidaktiske fagmiljøet. Lie avslutter boka med sine personlige refleksjoner om skole og undervisning gjennom evigaktuelle temaer som lærerautoritet og mobbing, lærernes faglighet og status, spørsmålet om faktakunnskap versus ferdigheter eller kompetanser, utdanningens bidrag til å utjevne sosiale forskjeller, og mye mer.