Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Kvalitet og kreativitet i klasserommet

    Kvalitet og kreativitet i klasserommet

    Kvalitet og kreativitet i klasserommet

    Kvalitet og kreativitet i klasserommet (ulike perspektiver på undervisning)

    Forfatter Fagbokforl.

    (Norunn Askeland - Redaktør)

    Fagbokforl.

    (Henriette Hogga Siljan - Redaktør)

    Fagbokforl.

    På lager - sendes nå( 6 stk. )

    429,- Nå 365,-

    ISBN:

    9788245022278

    Forlag:

    Fagbokforl.

    Trykkeår:

    2017

    Utgitt:

    2017

    Utgave:

    1

    Sider:

    314

    Vekt:

    677 gr

    Alder:

    Voksen

    Språk:

    Bokmål, Nynorsk og Engelsk

    Kvalitet og kreativitet i klasserommet
    Fagbokforl.
    9788245022278

    Forlagets omtale:

    Det er et stort behov for praksisnær forskning om undervisningskvalitet i skolen. Denne boken imøtekommer dette behovet. Forfatterne viser hvordan kreative lærergrep i ulike fag bidrar til forbedret undervisning. De tar opp spørsmål som: Hva kjennetegner ideallæreren, og hvilke metaforer brukes for LES MER å beskrive ham eller henne? Hvordan kan man undersøke elevers tekstkompetanse ved hjelp av visuelle metaforer og modeller? Hva kan læreren gjøre for å styrke elevens matematiske identitet i klasserommet? Erfaringene med et rikt utvalg av undervisningsopplegg blir drøftet og vurdert, som: hvordan dramaturgi kan være et nyttig verktøy for å oppnå gode læreprosesser entreprenørskap i skolen hvordan det gikk da elevene skulle skape sin egen elevrestaurant å skrive og å omskrive hvordan utvikle elevenes revisjonskompetanse hvordan arbeide med lytting i klasserommet hvordan man oppnår at elever utvikler mestringsforventning i matematikk hvordan trene unge elevers kognitive ferdigheter gjennom «tren tanken»-strategier Viktige målgrupper for boken er forskere og lærerutdannere, og med sin nærhet til praksis er den også svært nyttig for lærerstudenter og lærere i alle fag i grunnskole og videregående skole. Kåre Kverndokken er dosent i norskdidaktikk Norunn Askeland er professor i norsk Henriette Hogga Siljan er førsteamanuensis i norsk Bokens redaktører er alle ansatt ved Institutt for språk og litteratur ved Høgskolen i Sørøst-Norge. LES MINDRE Forlagets omtale Det er et stort behov for praksisnær forskning om undervisningskvalitet i skolen. Denne boken imøtekommer dette behovet. Forfatterne viser hvordan kreative lærergrep i ulike fag bidrar til forbedret undervisning. De tar opp spørsmål som: Hva kjennetegner ideallæreren, og hvilke metaforer brukes for å beskrive ham eller henne? Hvordan kan man undersøke elevers tekstkompetanse ved hjelp av visuelle metaforer og modeller? Hva kan læreren gjøre for å styrke elevens matematiske identitet i klasserommet? Erfaringene med et rikt utvalg av undervisningsopplegg blir drøftet og vurdert, som: hvordan dramaturgi kan være et nyttig verktøy for å oppnå gode læreprosesser entreprenørskap i skolen hvordan det gikk da elevene skulle skape sin egen elevrestaurant å skrive og å omskrive hvordan utvikle elevenes revisjonskompetanse hvordan arbeide med lytting i klasserommet hvordan man oppnår at elever utvikler mestringsforventning i matematikk hvordan trene unge elevers kognitive ferdigheter gjennom «tren tanken»-strategier Viktige målgrupper for boken er forskere og lærerutdannere, og med sin nærhet til praksis er den også svært nyttig for lærerstudenter og lærere i alle fag i grunnskole og videregående skole. Kåre Kverndokken er dosent i norskdidaktikk Norunn Askeland er professor i norsk Henriette Hogga Siljan er førsteamanuensis i norsk Bokens redaktører er alle ansatt ved Institutt for språk og litteratur ved Høgskolen i Sørøst-Norge.

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.