Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Førskolepedagogikk Kvalitetsarbeid i barnehagen

    Kvalitetsarbeid i barnehagen

    Kvalitetsarbeid i barnehagen

    Kvalitetsarbeid i barnehagen

    Forfatter Cappelen akademisk

    (Frode Søbstad - Forfatter)

    Cappelen akademisk

    På lager - sendes nå ( 5 stk. )

    399,- Nå 345,-

    ISBN:

    9788202248673

    Forlag:

    Cappelen akademisk

    Trykkeår:

    2016

    Utgitt:

    2005

    Utgave:

    1

    Sider:

    221

    Vekt:

    435 gr

    Alder:

    Voksen

    Kvalitetsarbeid i barnehagen
    Cappelen akademisk
    9788202248673

    Forlagets omtale:

    I mange år har mye av oppmerksomheten på barnehagefeltet vært rettet mot de kvantitative aspektene som bygging av barnehager og foreldrebetaling. I de siste årene har det vært arbeidet hardt for å løse disse problemene. Samtidig har en ønsket å se på kvaliteten i barnehagetilbudet. Denne boka er LES MER blitt til på bakgrunn av det utviklingsprosjektet om barnehagekvalitet som Barne- og familiedepartementet bevilget penger til i 2001-2003, og hvor forfatterne fikk ansvaret for delprosjektet Den norske barnehagekvaliteten. Den innsikten og den kunnskapen de fikk gjennom dette prosjektet, ønsker de å formidle videre til førskolelærerstudenter, førskolelærere og barnehageeiere gjennom denne boka. Forfatternes grunnleggende forståelse av kvalitetsarbeid i barnehagen er at det ikke finnes fasiter, tester eller vurderingsskjemaer som løser problemer knyttet til kvalitet. Det finnes ingen enkle og standardiserte opplegg som kan følges mekanisk, fordi variasjonen mellom barnehagene i Norge er for stor; alle har sitt særpreg og sin kvalitet. I stedet for å tilby enkle svar på vanskelige spørsmål innbyr forfatterne til diskusjon og refleksjon rundt kvalitetsbegrepet. De drøfter hvordan en kan arbeide med kvalitet, dokumentasjon og vurdering i barnehagen og beskriver hvordan barnehagekvaliteten kan oppleves av barna, foreldrene og de ansatte i barnehagen. LES MINDRE Forlagets omtale I mange år har mye av oppmerksomheten på barnehagefeltet vært rettet mot de kvantitative aspektene som bygging av barnehager og foreldrebetaling. I de siste årene har det vært arbeidet hardt for å løse disse problemene. Samtidig har en ønsket å se på kvaliteten i barnehagetilbudet. Denne boka er blitt til på bakgrunn av det utviklingsprosjektet om barnehagekvalitet som Barne- og familiedepartementet bevilget penger til i 2001-2003, og hvor forfatterne fikk ansvaret for delprosjektet Den norske barnehagekvaliteten. Den innsikten og den kunnskapen de fikk gjennom dette prosjektet, ønsker de å formidle videre til førskolelærerstudenter, førskolelærere og barnehageeiere gjennom denne boka. Forfatternes grunnleggende forståelse av kvalitetsarbeid i barnehagen er at det ikke finnes fasiter, tester eller vurderingsskjemaer som løser problemer knyttet til kvalitet. Det finnes ingen enkle og standardiserte opplegg som kan følges mekanisk, fordi variasjonen mellom barnehagene i Norge er for stor; alle har sitt særpreg og sin kvalitet. I stedet for å tilby enkle svar på vanskelige spørsmål innbyr forfatterne til diskusjon og refleksjon rundt kvalitetsbegrepet. De drøfter hvordan en kan arbeide med kvalitet, dokumentasjon og vurdering i barnehagen og beskriver hvordan barnehagekvaliteten kan oppleves av barna, foreldrene og de ansatte i barnehagen.