Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Kvalitetslæring i høgere utdanning

    Kvalitetslæring i høgere utdanning

    Kvalitetslæring i høgere utdanning

    Kvalitetslæring i høgere utdanning (innføring i problem- og praksisbasert didaktikk)

    Forfatter Universitetsforl.

    Levering 2-6 dager

    439,- Nå 380,-

    ISBN:

    9788215005577

    Forlag:

    Universitetsforl.

    Trykkeår:

    2005

    Utgitt:

    2005

    Utgave:

    1

    Sider:

    368

    Vekt:

    695 gr

    Alder:

    Voksen

    Kvalitetslæring i høgere utdanning
    Universitetsforl.
    9788215005577

    Haugenboks omtale:

    Boken gir en innføring i Kvalitetsreformen. Den drøfter ulike metoder og strategier i lys av nyere læringsforskning og didaktisk teori, med spesiell vekt på problembasert læring, casemetodikk og prosjektpedagogikk. Det blir lagt vekt på å vise hvordan problem- og praksisbaserte modeller bygger på og LES MER integrerer så vel nyere som velprøvde lærings- og undervisningsprinsipper. Boken fokuserer på pedagogiske perspektiver, prinsipper og strategier som bidrar til en undervisningspraksis som stimulerer og støtter studenters og elevers læreprosesser i retning av kvalitetslæring. Den er skrevet både som en innføringsbok og som en bruksbok, i utgangspunktet for lærere i høyere utdanning. Den kan likevel være aktuell for lærere i andre sammenhenger, for eksempel videregående skoler.Boken henvender seg også til lærerstudenter og pedagogikkstudenter. Har litteraturliste og register. LES MINDRE Haugenboks omtale Boken gir en innføring i Kvalitetsreformen. Den drøfter ulike metoder og strategier i lys av nyere læringsforskning og didaktisk teori, med spesiell vekt på problembasert læring, casemetodikk og prosjektpedagogikk. Det blir lagt vekt på å vise hvordan problem- og praksisbaserte modeller bygger på og integrerer så vel nyere som velprøvde lærings- og undervisningsprinsipper. Boken fokuserer på pedagogiske perspektiver, prinsipper og strategier som bidrar til en undervisningspraksis som stimulerer og støtter studenters og elevers læreprosesser i retning av kvalitetslæring. Den er skrevet både som en innføringsbok og som en bruksbok, i utgangspunktet for lærere i høyere utdanning. Den kan likevel være aktuell for lærere i andre sammenhenger, for eksempel videregående skoler.Boken henvender seg også til lærerstudenter og pedagogikkstudenter. Har litteraturliste og register.