Ny kunde? Registrer deg her!

Hvorfor registrere deg?

  • Raskere utsjekk
  • Se logg over tidligere kjøp
  • Motta gode tilbud og anbefalinger
Registrer deg her
Velg kundetype:
E-post:

Haugenbok.no Fagbøker Lærebokforskning

Lærebokforskning

Lærebokforskning

Lærebokforskning (en eksplorerende presentasjon med særlig fokus på Kristendomskunnskap, KRL og Religion og etikk)

Forfatter Abstrakt

Levering 2-6 dager

375,- Nå 321,-

ISBN:

9788279352884

Forlag:

Abstrakt

Trykkeår:

2010

Utgitt:

2010

Utgave:

1

Sider:

322

Vekt:

620 gr

Alder:

Voksen

Lærebokforskning
Abstrakt
9788279352884

Haugenboks omtale:

Boka ser på lærebokforskningen, med hovedfokus på kristendoms- og religionsfaget. Den gir oversikt over saksområdet lærebokforskning, lærebokforskning som forskningsfelt, og lærebokforskning innenfor Kristendomskunnskap, KRL, Religion og etikk. Boka er beregnet på studenter som ønsker å gripe fatt i LES MER lærebokforskningen innen ulike fag. Med litteraturliste. LES MINDRE Haugenboks omtale Boka ser på lærebokforskningen, med hovedfokus på kristendoms- og religionsfaget. Den gir oversikt over saksområdet lærebokforskning, lærebokforskning som forskningsfelt, og lærebokforskning innenfor Kristendomskunnskap, KRL, Religion og etikk. Boka er beregnet på studenter som ønsker å gripe fatt i lærebokforskningen innen ulike fag. Med litteraturliste.

Forlagets omtale:

Er lærebokas tid forbi? Eller skifter den bare form - fra papir til dataskjerm? Uansett form synes undervisningen i skolen å være avhengig av pedagogiske tekster som formidler faglig kunnskap i et språk som elevene kan forstå og bli utfordret av. Jakten på den gode læreboka angår både lærer og LES MER elev. Kravene til tekstene er mange, lærerne og elevene forskjellige og undervisningssituasjonen så skiftende. Kristendoms- og religionsfaget i skolen har lange tradisjoner, og flere av lærebøkene ble brukt i generasjoner. Hva gjorde dem levedyktige som pedagogiske tekster? Hva formidlet de av kunnskaper og livsforståelse? Hva forteller lærebøkene om historien og om vår egen samtid? Spørsmålene som kan stilles til lærebøkene er mange. Men forskningen har i liten grad fokusert på dette kildematerialet. Denne boka søker å belyse et omfattende forskningsfelt og peker på behovet for bredde i problemstillinger og teori. Eksemplene som er tatt fram, er hentet fra kristendoms- og religionsfaget, men beskrivelsen av lærebokas ulike kontekster har relevans for mange fag. LES MINDRE Forlagets omtale Er lærebokas tid forbi? Eller skifter den bare form - fra papir til dataskjerm? Uansett form synes undervisningen i skolen å være avhengig av pedagogiske tekster som formidler faglig kunnskap i et språk som elevene kan forstå og bli utfordret av. Jakten på den gode læreboka angår både lærer og elev. Kravene til tekstene er mange, lærerne og elevene forskjellige og undervisningssituasjonen så skiftende. Kristendoms- og religionsfaget i skolen har lange tradisjoner, og flere av lærebøkene ble brukt i generasjoner. Hva gjorde dem levedyktige som pedagogiske tekster? Hva formidlet de av kunnskaper og livsforståelse? Hva forteller lærebøkene om historien og om vår egen samtid? Spørsmålene som kan stilles til lærebøkene er mange. Men forskningen har i liten grad fokusert på dette kildematerialet. Denne boka søker å belyse et omfattende forskningsfelt og peker på behovet for bredde i problemstillinger og teori. Eksemplene som er tatt fram, er hentet fra kristendoms- og religionsfaget, men beskrivelsen av lærebokas ulike kontekster har relevans for mange fag.

Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.