Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Lærebokforskning

    Lærebokforskning

    Lærebokforskning

    Lærebokforskning (en eksplorerende presentasjon med særlig fokus på Kristendomskunnskap, KRL og Religion og etikk)

    Forfatter Abstrakt

    Levering 2-6 dager

    375,- Nå 324,-

    ISBN:

    9788279352884

    Forlag:

    Abstrakt

    Trykkeår:

    2010

    Utgitt:

    2010

    Utgave:

    1

    Sider:

    322

    Vekt:

    620 gr

    Alder:

    Voksen

    Lærebokforskning
    Abstrakt
    9788279352884

    Haugenboks omtale:

    Boka ser på lærebokforskningen, med hovedfokus på kristendoms- og religionsfaget. Den gir oversikt over saksområdet lærebokforskning, lærebokforskning som forskningsfelt, og lærebokforskning innenfor Kristendomskunnskap, KRL, Religion og etikk. Boka er beregnet på studenter som ønsker å gripe fatt i LES MER lærebokforskningen innen ulike fag. Med litteraturliste. LES MINDRE Haugenboks omtale Boka ser på lærebokforskningen, med hovedfokus på kristendoms- og religionsfaget. Den gir oversikt over saksområdet lærebokforskning, lærebokforskning som forskningsfelt, og lærebokforskning innenfor Kristendomskunnskap, KRL, Religion og etikk. Boka er beregnet på studenter som ønsker å gripe fatt i lærebokforskningen innen ulike fag. Med litteraturliste.

    Forlagets omtale:

    Er lærebokas tid forbi? Eller skifter den bare form - fra papir til dataskjerm? Uansett form synes undervisningen i skolen å være avhengig av pedagogiske tekster som formidler faglig kunnskap i et språk som elevene kan forstå og bli utfordret av. Jakten på den gode læreboka angår både lærer og LES MER elev. Kravene til tekstene er mange, lærerne og elevene forskjellige og undervisningssituasjonen så skiftende. Kristendoms- og religionsfaget i skolen har lange tradisjoner, og flere av lærebøkene ble brukt i generasjoner. Hva gjorde dem levedyktige som pedagogiske tekster? Hva formidlet de av kunnskaper og livsforståelse? Hva forteller lærebøkene om historien og om vår egen samtid? Spørsmålene som kan stilles til lærebøkene er mange. Men forskningen har i liten grad fokusert på dette kildematerialet. Denne boka søker å belyse et omfattende forskningsfelt og peker på behovet for bredde i problemstillinger og teori. Eksemplene som er tatt fram, er hentet fra kristendoms- og religionsfaget, men beskrivelsen av lærebokas ulike kontekster har relevans for mange fag. LES MINDRE Forlagets omtale Er lærebokas tid forbi? Eller skifter den bare form - fra papir til dataskjerm? Uansett form synes undervisningen i skolen å være avhengig av pedagogiske tekster som formidler faglig kunnskap i et språk som elevene kan forstå og bli utfordret av. Jakten på den gode læreboka angår både lærer og elev. Kravene til tekstene er mange, lærerne og elevene forskjellige og undervisningssituasjonen så skiftende. Kristendoms- og religionsfaget i skolen har lange tradisjoner, og flere av lærebøkene ble brukt i generasjoner. Hva gjorde dem levedyktige som pedagogiske tekster? Hva formidlet de av kunnskaper og livsforståelse? Hva forteller lærebøkene om historien og om vår egen samtid? Spørsmålene som kan stilles til lærebøkene er mange. Men forskningen har i liten grad fokusert på dette kildematerialet. Denne boka søker å belyse et omfattende forskningsfelt og peker på behovet for bredde i problemstillinger og teori. Eksemplene som er tatt fram, er hentet fra kristendoms- og religionsfaget, men beskrivelsen av lærebokas ulike kontekster har relevans for mange fag.