Ny kunde? Registrer deg her!

Hvorfor registrere deg?

  • Raskere utsjekk
  • Se logg over tidligere kjøp
  • Motta gode tilbud og anbefalinger
Registrer deg her
Velg kundetype:
E-post:

Haugenbok.no Fagbøker Læreprosesser i pedagogisk entreprenørskap

Læreprosesser i pedagogisk entreprenørskap

Læreprosesser i pedagogisk entreprenørskap

Læreprosesser i pedagogisk entreprenørskap (å lære i dilemma og kaos)

Forfatter Høyskoleforl.

På lager - sendes nå ( 3 stk. )

409,- Nå 350,-

ISBN:

9788276345414

Forlag:

Høyskoleforl.

Trykkeår:

2015

Utgitt:

2003

Utgave:

1

Sider:

160

Vekt:

315 gr

Alder:

Voksen

Læreprosesser i pedagogisk entreprenørskap
Høyskoleforl.
9788276345414

Forlagets omtale:

Læreprosesser i pedagogisk entreprenørskap er en oppfølging av Røe Ødegårds bok Framtiden på timeplanen - Pedagogisk Entreprenørskap, som kom ut i 2000. Her ble pedagogisk entreprenørskap vektlagt som måter å tenke og handle på i skolen som fremmer evne til å takle omstillinger og finne seg til LES MER rette i en uforutsigbar verden. I Læreprosesser i pedagogisk entreprenørskap fokuserer forfatteren på didaktikken som preger pedagogisk entreprenørskap. Læreprosessene er det sentrale temaet, her beskrives hvilke faktorer som særpreger en entreprenøriell tilnærming til læring. For å legge grunnlag for læring og relevant kvalifisering av en generasjon som må takle flere og stadig hyppigere omstillinger i arbeidsliv ogprivatliv, må læreprosessene romme mange aspekt - det handler om et utvidet læringsbegrep. Lærerens egne læreprosesser vil i dette perspektivet være svært sentrale. Læreren har mange ulike roller - forfatteren beskriver dette i en begrepsramme hun kaller «dilemmapedagogen». Det må utvikles en mer aktuell ungdomsdidaktikk for å skape grunnlag for lysten til å lære mer, ellers vil begrepet «livslang læring» kun forbli et honnørord. Refleksjon knyttet til de utvidete læreprosessene som preger filosofien i pedagogisk entreprenørskap, kan for lærere i hele skoleverket være et konstruktivt bidrag til forståelse og motivasjon i arbeidet med å utvikle en mer aktuell ungdomsdidaktikk. LES MINDRE Forlagets omtale Læreprosesser i pedagogisk entreprenørskap er en oppfølging av Røe Ødegårds bok Framtiden på timeplanen - Pedagogisk Entreprenørskap, som kom ut i 2000. Her ble pedagogisk entreprenørskap vektlagt som måter å tenke og handle på i skolen som fremmer evne til å takle omstillinger og finne seg til rette i en uforutsigbar verden. I Læreprosesser i pedagogisk entreprenørskap fokuserer forfatteren på didaktikken som preger pedagogisk entreprenørskap. Læreprosessene er det sentrale temaet, her beskrives hvilke faktorer som særpreger en entreprenøriell tilnærming til læring. For å legge grunnlag for læring og relevant kvalifisering av en generasjon som må takle flere og stadig hyppigere omstillinger i arbeidsliv ogprivatliv, må læreprosessene romme mange aspekt - det handler om et utvidet læringsbegrep. Lærerens egne læreprosesser vil i dette perspektivet være svært sentrale. Læreren har mange ulike roller - forfatteren beskriver dette i en begrepsramme hun kaller «dilemmapedagogen». Det må utvikles en mer aktuell ungdomsdidaktikk for å skape grunnlag for lysten til å lære mer, ellers vil begrepet «livslang læring» kun forbli et honnørord. Refleksjon knyttet til de utvidete læreprosessene som preger filosofien i pedagogisk entreprenørskap, kan for lærere i hele skoleverket være et konstruktivt bidrag til forståelse og motivasjon i arbeidet med å utvikle en mer aktuell ungdomsdidaktikk.

Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.