Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Læreprosesser i pedagogisk entreprenørskap

    Læreprosesser i pedagogisk entreprenørskap

    Læreprosesser i pedagogisk entreprenørskap

    Læreprosesser i pedagogisk entreprenørskap (å lære i dilemma og kaos)

    Forfatter Høyskoleforl.

    På lager - sendes nå ( 3 stk. )

    389,- Nå 336,-

    ISBN:

    9788276345414

    Forlag:

    Høyskoleforl.

    Trykkeår:

    2015

    Utgitt:

    2003

    Utgave:

    1

    Sider:

    160

    Vekt:

    315 gr

    Alder:

    Voksen

    Læreprosesser i pedagogisk entreprenørskap
    Høyskoleforl.
    9788276345414

    Forlagets omtale:

    Læreprosesser i pedagogisk entreprenørskap er en oppfølging av Røe Ødegårds bok Framtiden på timeplanen - Pedagogisk Entreprenørskap, som kom ut i 2000. Her ble pedagogisk entreprenørskap vektlagt som måter å tenke og handle på i skolen som fremmer evne til å takle omstillinger og finne seg til LES MER rette i en uforutsigbar verden. I Læreprosesser i pedagogisk entreprenørskap fokuserer forfatteren på didaktikken som preger pedagogisk entreprenørskap. Læreprosessene er det sentrale temaet, her beskrives hvilke faktorer som særpreger en entreprenøriell tilnærming til læring. For å legge grunnlag for læring og relevant kvalifisering av en generasjon som må takle flere og stadig hyppigere omstillinger i arbeidsliv ogprivatliv, må læreprosessene romme mange aspekt - det handler om et utvidet læringsbegrep. Lærerens egne læreprosesser vil i dette perspektivet være svært sentrale. Læreren har mange ulike roller - forfatteren beskriver dette i en begrepsramme hun kaller «dilemmapedagogen». Det må utvikles en mer aktuell ungdomsdidaktikk for å skape grunnlag for lysten til å lære mer, ellers vil begrepet «livslang læring» kun forbli et honnørord. Refleksjon knyttet til de utvidete læreprosessene som preger filosofien i pedagogisk entreprenørskap, kan for lærere i hele skoleverket være et konstruktivt bidrag til forståelse og motivasjon i arbeidet med å utvikle en mer aktuell ungdomsdidaktikk. LES MINDRE Forlagets omtale Læreprosesser i pedagogisk entreprenørskap er en oppfølging av Røe Ødegårds bok Framtiden på timeplanen - Pedagogisk Entreprenørskap, som kom ut i 2000. Her ble pedagogisk entreprenørskap vektlagt som måter å tenke og handle på i skolen som fremmer evne til å takle omstillinger og finne seg til rette i en uforutsigbar verden. I Læreprosesser i pedagogisk entreprenørskap fokuserer forfatteren på didaktikken som preger pedagogisk entreprenørskap. Læreprosessene er det sentrale temaet, her beskrives hvilke faktorer som særpreger en entreprenøriell tilnærming til læring. For å legge grunnlag for læring og relevant kvalifisering av en generasjon som må takle flere og stadig hyppigere omstillinger i arbeidsliv ogprivatliv, må læreprosessene romme mange aspekt - det handler om et utvidet læringsbegrep. Lærerens egne læreprosesser vil i dette perspektivet være svært sentrale. Læreren har mange ulike roller - forfatteren beskriver dette i en begrepsramme hun kaller «dilemmapedagogen». Det må utvikles en mer aktuell ungdomsdidaktikk for å skape grunnlag for lysten til å lære mer, ellers vil begrepet «livslang læring» kun forbli et honnørord. Refleksjon knyttet til de utvidete læreprosessene som preger filosofien i pedagogisk entreprenørskap, kan for lærere i hele skoleverket være et konstruktivt bidrag til forståelse og motivasjon i arbeidet med å utvikle en mer aktuell ungdomsdidaktikk.