Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Lærerarbeid for elevenes læring 1-7

    Lærerarbeid for elevenes læring 1-7

    Lærerarbeid for elevenes læring 1-7

    Lærerarbeid for elevenes læring 1-7

    På lager - sendes nå ( 4 stk. )

    459,- Nå 397,-

    ISBN:

    9788276348842

    Forlag:

    Høyskoleforl.

    Trykkeår:

    2016

    Utgitt:

    2011

    Utgave:

    1

    Sider:

    282

    Vekt:

    598 gr

    Alder:

    Voksen

    Serie:

    Lærerarbeid for elevenes læring

    Serie:

    Pedagogikk og elevkunnskap

    Lærerarbeid for elevenes læring 1-7
    Høyskoleforl.
    9788276348842

    Forlagets omtale:

    Lærerarbeid for elevenes læring 1-7 er skrevet for lærerstudenter som skal få en utdanning tilpasset 1.-7. trinn i skolen. Boken retter oppmerksomheten mot læreren og hans eller hennes rolle og funksjon i yrkesutøvelsen. Bokens andre kapittel omhandler imidlertid elevenes læring. En oppmerksomhet LES MER mot elevenes læring så tidlig i en bok som retter fokus mot lærerarbeid, samsvarer med forskning som sier at lærere må utvikle forståelse for læringsprosesser i sammenheng med utvikling av undervisningsopplegg. Undervisningen vil dermed kunne bidra i elevenes læring og dermed til et godt utbytte av læringsarbeidet. I boken går forfatterne inn på hvordan lærere kan planlegge, gjennomføre og vurdere undervisning, og på hvordan grunnleggende ferdigheter skal ivaretas i alle fag. Gode relasjoner og et godt læringsmiljø blir fremhevet som avgjørende faktorer for elevenes læring. I bokens ti forskningsbaserte kapitler bidrar elleve forfattere. I kapitlene presenteres praksiseksempler som er relevante for trinnene som utdanningen kvalifiserer for. LES MINDRE Forlagets omtale Lærerarbeid for elevenes læring 1-7 er skrevet for lærerstudenter som skal få en utdanning tilpasset 1.-7. trinn i skolen. Boken retter oppmerksomheten mot læreren og hans eller hennes rolle og funksjon i yrkesutøvelsen. Bokens andre kapittel omhandler imidlertid elevenes læring. En oppmerksomhet mot elevenes læring så tidlig i en bok som retter fokus mot lærerarbeid, samsvarer med forskning som sier at lærere må utvikle forståelse for læringsprosesser i sammenheng med utvikling av undervisningsopplegg. Undervisningen vil dermed kunne bidra i elevenes læring og dermed til et godt utbytte av læringsarbeidet. I boken går forfatterne inn på hvordan lærere kan planlegge, gjennomføre og vurdere undervisning, og på hvordan grunnleggende ferdigheter skal ivaretas i alle fag. Gode relasjoner og et godt læringsmiljø blir fremhevet som avgjørende faktorer for elevenes læring. I bokens ti forskningsbaserte kapitler bidrar elleve forfattere. I kapitlene presenteres praksiseksempler som er relevante for trinnene som utdanningen kvalifiserer for.