Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Læreren i skolen og samfunnet

    Læreren i skolen og samfunnet

    Læreren i skolen og samfunnet

    Læreren i skolen og samfunnet

    Levering 2-6 dager

    349,- Nå 302,-

    ISBN:

    9788251923569

    Forlag:

    Tapir akademisk forl.

    Trykkeår:

    2010

    Utgitt:

    2010

    Utgave:

    1

    Sider:

    212

    Vekt:

    416 gr

    Alder:

    Voksen

    Læreren i skolen og samfunnet
    Tapir akademisk forl.
    9788251923569

    Forlagets omtale:

    Forfatterne bak denne boka har alle lang fartstid i lærerutdanningen. Gjennom sitt arbeid har de sett et behov for å videreutvikle studentenes og lærernes innsikt i lærerens mangfoldige oppgaver. Lærerstudentene trenger å forstå skolens særtrekk som organisasjon, de skal kunne analysere sitt eget LES MER yrke og utvikle sin lærerprofesjonalitet og sitt virke. De skal forstå hvordan samfunnsutviklingen både preger og preges av barne- og ungdomskulturen, kunne analysere og ta hensyn til opplæringsbehov hos barn og unge med ulik sosial bakgrunn, og iverksette tiltak mot mobbing. De skal også kunne ivareta vanskeligstilte elever og deres foreldre på en god måte. Målet er at boka skal bidra til å videreutvikle lærernes kompetanse. Men sin forankring i reelle yrkesutfordringer vil den være et nyttig verktøy både i lærerutdanningen og i skolen. LES MINDRE Forlagets omtale Forfatterne bak denne boka har alle lang fartstid i lærerutdanningen. Gjennom sitt arbeid har de sett et behov for å videreutvikle studentenes og lærernes innsikt i lærerens mangfoldige oppgaver. Lærerstudentene trenger å forstå skolens særtrekk som organisasjon, de skal kunne analysere sitt eget yrke og utvikle sin lærerprofesjonalitet og sitt virke. De skal forstå hvordan samfunnsutviklingen både preger og preges av barne- og ungdomskulturen, kunne analysere og ta hensyn til opplæringsbehov hos barn og unge med ulik sosial bakgrunn, og iverksette tiltak mot mobbing. De skal også kunne ivareta vanskeligstilte elever og deres foreldre på en god måte. Målet er at boka skal bidra til å videreutvikle lærernes kompetanse. Men sin forankring i reelle yrkesutfordringer vil den være et nyttig verktøy både i lærerutdanningen og i skolen.